Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR MEHMET ŞAHİN |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerin eğitim araştırmalarını kritik ve analiz edebilme bilgi ve becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır. Fen eğitimi alanında önemli konulardaki araştırmaların okunması ve incelenmesi. Bu araştırmaların incelenmesiyle öğrencilerin bu alandaki önde gelen eğitimci ve araştırmacıları tanıması ve onların çalışmaları hakkında bilgi edinmesi. Dersin başka bir amacı ise öğrencilere değişik araştırma yöntemlerini, önemli analiz tekniklerini, ve yayınlanan araştırmaların başlıca kısımlarını tanıtmaktır. Dersin önemli bir amacı ise araştırmaların analiz ve incelenmesinden yeni araştırma konuları çıkarımı yapmaktır. Bu dersi alacak öğrencilerin araştırma metodları, veri toplama yöntemleri, istatiksel analiz teknikleri gibi konularda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Fen eğitimi literatürü. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Literatürden araştırma okuma, elektronik ortamda tartışmalara katılma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Arasınav, ödev/sunum, final. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.sahince@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
hafta içi mesai saatleri |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|