DERS ADI

: FEN EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6025 FEN EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYON SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen eğitiminde argüman üretebilme ve bilimsel bilgi üretiminde kullanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Eğitiminde Argümantasyonun yeri ve önemini kavrama.
2   Bilimsel bilginin üretiminde argümantasyonun rolünü ve temellerini anlama.
3   Argümantasyon becerilerini geliştirmeye yardımcı öğrenme ortamları tasarlama
4   Argümandaki akıl yürütmeyi ortaya çıkarabilme.
5   Argümanların sosyal bağlamını anlama.
6   Argümantasyonu destekleyecek teknolojiyi kullanma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminin doğası ve amacı. Argümantasyonun bilimde ve fen eğitimindeki yeri ve önemi
2 Argümantasyon öğrenmenin bilişsel temelleri
3 Argümantasyon çalışmalarının yöntemsel temelleri
4 Argümantasyon ve Epistemoloji
5 Argümantasyon öğrenme ortamları nasıl tasarlanmalıdır
6 Öğrencilerin tasarladıkları argümantasyon öğrenme ortamlarının incelenmesi
7 Argümantasyon ne anlatır Argümanların ardındaki akıl yürütme: örnek argümanlar
8 öğrenci argümanlarının incelenmesi
9 ARA SINAV
10 Argümantasyonun Sosyal Boyutu
11 Değerlendirme aracı olarak yazılı ve sözlü argümantasyonların değerlendirilmesi
12 Sosyobilimsel bağlamda Argümantasyon
13 Öğrenci Argümantasyonunu desteklemek üzere Teknolojiyle donatılmış öğrenme ortamları
14 Öğrencilerin argümantasyon materyali çalışmaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erduran, S.; Aleixandre, M. J. (2008) Argumentation in science education : perspectives from classroom-based research. Dordrecht, NL : Springer
Bell, P., & Linn, M. C. (2000). Scientific arguments as learning artifacts: Designing for learning from the web with KIE, International Journal of Science Education, 22, 797 817.
Driver, R., P. Newton, and J. Osborne. (2000). Establishing the norms of scientific argumentation in classrooms. Science Education 84 (3), 287 313.
Erduran, S. ; Simon, S and Osborne, J (2004). TAPping into Argumentation: developments in the application of Toulmin s Argument Pattern for studying science discourse, Science Education, 88 (6), 915-933.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, grup çalışması, beyin fırtınası, doküman çözümleme, durum çözümleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1434
ÖK.2434
ÖK.3434
ÖK.4434
ÖK.5434
ÖK.6434