DERS ADI

: FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6022 FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Yapılandırmacılık teorisine uygun fen eğitimini anlama. Yapılandırmacı öğrenme anlayışına uygun öğretim materyali nasıl hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme kuramlarını anlama
2   Yapılandırmacı öğrenme anlayışını anlama
3   Yapılandırmacı öğrenme anlayışını fen eğitimine uygulayabilme
4   Yapılandırmacı öğrenme anlayışına eleştirel bakabilme
5   Yapılandırmacı öğrenme ile kavram öğretimi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları
2 Bilişsel öğrenme kuramının temelleri
3 Yapılandırmacı öğretmen anlayışı
4 Yapılanırmacı öğrenmenin aşamaları
5 Fen ve Teknoloji öğreti programı ve yapılandırmacı öğrenme kuramıyla ilişkisi
6 Yapılandırmacı öğrenmede öğretmenin rolü
7 Yapılandırmacı öğrenmede sınıf ortamı
8 ARA SINAV
9 Yapılandırmacı öğrenmede öğrencinin rolü
10 Yapılandırmacı öğrenmede okul ortamı
11 Yapılandırmacı öğrenmede okul-veli-öğretmen ilişkisi
12 Yapılandırmacı öğrenmede kavram öğretimi
13 Yapılandırmacı öğrenmede ölçme ve değerlendime
14 Yapılandırmacı öğrenmede Ölçme materyali hazırlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fensham, P.; Gunstone, R.; White, R.T (1995). The content of science: a constructivist approach to its teaching and learning, Palmer pres.
Dodge, D.T.; Jablon, J. R.; Bickort, T. S. (1994). Constructing primary grades teaching strategies. Washington, DC
Sherman, S. J.(2000).Science and Science Teaching. Newyork: Houghton Mifflin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

arasınav, sunum/ödev, final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.ergin@deu.edu.tr; gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555