DERS ADI

: FEN EĞİTİMİ VE İNSAN SAĞLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6026 FEN EĞİTİMİ VE İNSAN SAĞLIĞI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen eğitimi içinde sağlık eğitiminin önemini kavrayarak, daha sağlıklı bireyler yetiştirme bilincine sahip olabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Daha sağlıklı bireyler yetiştirebilmek için eğitimin önemi bilgisine sahip olabilme
2   Fen eğitiminde sağlık ile ilgili verilmesi gereken bilgilerin önemini kavrayabilme
3   İnsan sağlığı ve fen eğitimi arasında ilişki kurabilme
4   Fen eğitimi içinde insan sağlığını koruma ve hastalıklarla mücadele edebilmeyi kapsayan kavramları karşılaştırabilme, değerlendirebilme
5   Sağlıkla ilgili son gelişmeleri takip edip yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 İnsan biyolojisi ve sağlığının fen eğitimindeki yeri ve önemi
3 İnsan sağlığı üzerine yapılan son araştırmaların değerlendirilmesi
4 İnsan sağlığı ile ilgili teknolojik gelişmelerin tartışılması
5 Fen eğitiminde ilkyardım kurallarının önemi ve yaşamdaki yeri
6 İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarında sistemler ve sağlığı ile ilgili ünitelerin incelenmesi
7 Sağlıklı bireyler yetişmesinde eğitimin rolü
8 Ara Sınav
9 Fen eğitiminde insan sağlığının yer alması neden önemlidir İnceleme-araştırma konusu
10 Fen laboratuarlarında sağlığın korunmasına yönelik alınması gereken tedbirler (laboratuar güvenliği) neden önemlidir İnceleme- araştırma
11 Türkiye de ve yurtdışındaki ilköğretim okullarında verilen sağlık eğitimlerinin karşılaştırılması
12 Konu ile ilgili makale sunumu
13 Konu ile ilgili makale sunumu
14 Dönem boyu yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Guiberrt J J (2000).Sağlık Çalışanları İçin Eğitim Kitabı. 6. Baskı. Dünya Sağlık Örgütü, CENEVRE
2. Sözen C (2007). Sağlık Eğitimi. Palme Yayıncılık
3. Bilim- Teknik Dergileri
4. Sağlık ve Eğitim ile ilgili makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür araştırması ve sunumu, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasemin.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134344444
ÖK.234344444
ÖK.334344444
ÖK.434344444
ÖK.534344444