DERS ADI

: FEN EĞİTİMİNDE HİZMETİÇİ EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 6028 FEN EĞİTİMİNDE HİZMETİÇİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fen eğitiminde hizmetiçi eğitiminin önemini anlama. Hizmetiçi eğitim programı tasarlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde hizmetiçi eğitimin önemini anlama
2   Fen eğitiminde hizmetiçi eğitimde kullanılan modelleri tanıma.
3   Fen eğitiminde hizmetiçi eğitim programı hazırlama
4   Fen öğretmenleri için hizmet içi eğitim olanaklarını anlama
5   Fen eğitiminde hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel fen öğretmeni nitelikleri
2 Gelişme ve hizmet içi eğitim
3 Öğretmenlerin öğrenme ve öğretim programı anlayışı
4 Öğretmenlerin öğrenme ve öğretim programı anlayışı
5 Hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
6 Hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
7 Hizmetiçi eğitim modelleri, yöntem ve teknikleri
8 ARA SINAV
9 Hizmetiçi eğitim modelleri, yöntem ve teknikleri
10 Hizmetiçi eğitim programlarının hazırlanması
11 Hizmetiçi eğitim programlarının hazırlanması
12 Hizmetiçi eğitim programlarının hazırlanması
13 Hizmetiçi eğitiminde ölçme ve değerlendirme
14 Hizmetiçi eğitiminde ölçme ve değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

van Driel, JH, Beijaard, D. and Verloop, N. (2001), Professional development and reform in science education: The role of teachers' practical knowledge
Katherine E. Stiles,Susan Mundry,Susan Loucks-Horsley,Peter W. Hewson,Nancy Love (2009). Designing Professional Development for Teachers of Science and Mathematics. Sage publications.
Sherman, S. J.(2000).Science and Science Teaching. Newyork: Houghton Mifflin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

arasınav, ödev/sunum, final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.ergin@deu.edu.tr; gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5553