Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR MEHMET ŞAHİN |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilere nitel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, nitel araştırmanın nicel araştırma yöntemlerinden farklılıklarının ortaya konması, fen eğitiminde nitel araştırma yönteminin öneminin vurgulanması, fen eğitiminde kullanılan nitel araştırma yöntemlerinin gösterilmesi, nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramlarının öğretilmesi, nitel araştırmalarda örnekleme çeşitlerinin açıklanması, fen eğitimi alanıyla ilgili nitel veri toplama sürecinin gerçekleştirilmesi ve nitel veri analizlerinin yapılması, nitel veri analizleri sonucunda raporlama işleminin gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
suat.turkoguz@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı-16:00; Perşembe-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|