DERS ADI

: İLKÖĞRETİMDE DEMOKRASİ EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6057 İLKÖĞRETİMDE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bir yönetim biçimi olarak demokrasinin ne olduğu, önemi ve gerekliliğinin kavratılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Demokrasi yönetim biçimi olarak ne olduğunu bilmek
2   Demokrasinin önemini kavramak
3   İnsan hakları ve önemini kavramak
4   Eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirebilmek
5   Farklı düşünme ve bakış açılarının önemini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Devlet nedir
2 Devlet yönetim biçimleri
3 Demokrasi nedir
4 Demokrasi yönetim biçiminin özellikleri
5 Demokrasi ve özgürlük
6 Demokrasi ve eşitlik
7 Demokrasi ve adalet
8 Ara sınav
9 Eğitim kurumlarında demokrasi
10 Ailede demokrasi
11 Toplumsal yaşamda demokrasi
12 Ekonomik yaşamda demokrasi
13 Sanatta demokrasi
14 İlköğretim süreçlerinde demokrasinin önemi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Felsefe Yazıları, Nusret HIZIR, İstanbul, 1976
Felsefe, Ayhan AYDIN, Ankara, 2009
Çağdaş Siyasi Rejimler, Nazif AKÇALI, İzmir, 1998
Batıda Tolerans Fikrinin Gelişimi, Hüseyin BATUHAN, Ankara, 1978
Türkiye de Demokrasi ve Demokrasi Kültürünün Gelişimi, Hüsnü ERKAN, İzmir, 1999
Teories of Value and Problem of Education, Philip G.Smith, London, 1970
The Problem of Philosophy, Bertrand Russell, London, 1950
Günümüzde Felsefe Disiplinleri, Çev.Doğan ÖZLEM, İstanbul, 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavlarıyla yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırabilir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mabocoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 10 50
Final Sınavına Hazırlık 2 20 40
Vize Sınavına Hazırlık 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11324212
ÖK.2132422123
ÖK.3234333224
ÖK.4344433334
ÖK.53444533324