DERS ADI

: HAREKET EDEN ÇOCUK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6058 HAREKET EDEN ÇOCUK SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Hareket, Fiziksel Aktivite, Egzersiz, Oyun ve Sporun Pedagojik, Psikolojik, Sosyal ve Fiziksel Değerini Anlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukların hareket eğitimlerinde temel kavramlar, plan ve program yapmaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
2   Çocukların hareket eğitiminde geri bildirim ve olumlu duygular yapılandırmaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
3   Çocukların hareket eğitiminde disiplin problemlerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
4   Çocukların hareket eğitiminde gözlem ve analize ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
5   Çocukların hareket eğitimlerinde değerlendirme, rapor verme ve eleştirel düşünmeye ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar: Hareket, Fiziksel Aktivite, Egzersiz, Oyun, Beden Eğitimi, Dans, Sport,
2 Çocuklar için hareket eğitiminin amaçları ve önemi
3 Hareket ve becerilerin sınıflandırılması
4 Etkili öğretim
5 Öğretimi en üst düzeye çıkartmak için planlama ve programlama
6 Disiplin problemlerini en aza indirme
7 Öğretim yöntemleri
8 Vize
9 Derse başlama, açıklama yapma, gösterme ve motive etme
10 Gözlem ve analizde bulunma
11 Geri bildirim
12 Eleştirel düşünme becerileri
13 Çocuklarda olumlu hisler yapılandırma
14 Çocukların gelişimi değerlendirme ve rapor etme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Graham. G. (2000). Teaching Children Physical Education. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance-AAHPERD. (1999). Physical Best Activity Guide, Elementary Level. IIIinois: Human Kinetics.
American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance-AAHPERD. (1999). Physical Best Activity Guide, Secondary Level. IIIinois: Human Kinetics.
Thomas, K. Lee, A. Thomas, J. (2000). Physical Education for Children, Lesson Plans for Elementary School. IIIinois: Human Kinetics.
Kasser, S. (1995). Inclusive Games. IIIinois: Human Kinetics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, Homework

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, Homework

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 13 6 78
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Sunum hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1355353343
ÖK.245533334
ÖK.3544533
ÖK.4544444
ÖK.55434