DERS ADI

: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6003 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türkçe öğretiminde yöntem ve tekniğin önemini kavratabilme
Türkçe öğretiminde yeni yöntemleri araştırma ve uygulama konusunda olumlu tutum geliştirebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe öğretiminde yöntem ve tekniğin öneminin farkına varır
2   Yöntem ve teknik konusundaki bilimsel gelişmeleri izler
3   Yurtiçinde ve yurtdışında yeni yöntem ve tekniklerle ilgili yapılan deneysel çalışmaları araştırır
4   Türkçe öğretiminde etkililiği ve verimliliği artırmak için yeni yöntem ve teknikleri uygulamaya karşı istek duyar
5   Türkçe öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler üzerine tartışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe öğretiminde yeni yaklaşımlar
2 Türkçe öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı
3 Türkçe öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları
4 Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
5 Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Türkçe Öğretimi
6 Uygulamalar
7 Beyin Temelli Öğrenme
8 Arasınav
9 Türkçe Öğretiminde Beyin Temelli Öğrenme Etkinlikleri
10 Yansıtıcı Öğretim
11 Yansıtma Araçları: Günlükler, Mektuplar, Kayıt Cihazları vb.
12 Türkçe Öğretiminde Yansıtıcı Öğretim Uygulamaları
13 Yansıtma Araçlarının Türkçe Öğretiminde Kullanılması
14 Yaratıcı Düşünme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I ve II, Murat ÖZBAY
Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Hayati AKYÜZ
Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Sedat SEVER
Multiple Intelligences: The Theory In Practice, H. GARDNER
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bilişötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi ile Öğrenme Sürecine Katkıları, B. YURDAKUL
Yansıtıcı Düşünme, G. ÜNVER
Yaratıcılığa Yolculuk, Tülay ÜSTÜNDAĞ
Beyin Temelli Öğrenme, Caine and Caine

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin öğrenme, Düz anlatım, Proje tabanlı öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111144211
ÖK.211144211
ÖK.311144211
ÖK.411144211
ÖK.511144211