DERS ADI

: DİL-EDEBİYAT EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6043 DİL-EDEBİYAT EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dil-Edebiyat eğitimi bağlamında olaya, düşünceye, duyguya dayalı türlerin öğretimini gerçekleştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebî eserlerde dilin önemini vurgulamak, anlatımda dilin etkileyici gücünü öne çıkarmak.
2   Metinlerden hareketle edebiyatın ana malzemesinin dil olduğunu kavratabilmek.
3   Dil- Edebiyat ilişkisi üzerinde düşünmeyi sağlamak.
4   Şair ve yazarların dil konusundaki duyarlılıkarını sezebilmek.
5   Dil-edebiyat ilişkisi üzerine yorum yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim Aracı Olarak Dil ( Anlama: Okuma, Dinleme; Anlatma: Konuşma, Yazma).
2 İletişim ve Dil.
3 Dil, Kültür ve Düşünce Bağlantısı.
4 Ana Dili Eğitimi.
5 Dil Öğretimi ( Kavramlar, Dil Bilinci, Yöntemler).
6 Gündelik Dilden Sanat Diline Geçiş Süreci (Kademeli Olarak).
7 Dil Eğitiminde Ayrıntılar ve Teknikler (Okuma, Sözcük, Dilbilgisi).
8 Arasınav.
9 Dil Öğretimi Malzemesi Olarak Edebî Eserler.
10 Edebiyatta Dil Kullanımları (Şiir, Nesir).
11 Edebiyat ve Eğitim; Dil ve Edebiyat Eğitiminde Metin Kullanımı.
12 Olaya Dayalı Türlerin Öğretimi (Öykü, Roman).
13 Düşünceye Dayalı Türlerin Öğretimi (Makale, Eleştiri ).
14 Duyguya Dayalı Türlerin Öğretimi (Şiir).
15 Yarıyıl sonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ünsal Özünlü, Edebiyatta Dil Kullanımları.
2. Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili.
3. Cahit Kavcar, Edebiyat ve Eğitim.
4. Zeynel Kıran, Dil Bilime Giriş.
5. Ömer Demircan, İletişim ve Dil Devrimi.
6. Doğan Günay, Dil ve İletişim.
7. Sedat Sever, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme.
8. Feyzi Öz, Uygulamalı Türkçe Öğretimi.
9. Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil.
10. Hüseyin Tuncer, Dil- Kültür, Edebiyat ve Sanat Penceremizden.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

huseyin.tuncer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.121112121
ÖK.221112121
ÖK.321112121
ÖK.421112121
ÖK.521112121