DERS ADI

: ESKİ TÜRK EDEBİYATI NESİR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6044 ESKİ TÜRK EDEBİYATI NESİR SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖMER İNCE

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Eski yazı metinleri okuma, orijinal metinlerden Türk Edebiyatının yazılı kaynaklarına ulaşma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler nesir metinlerini tanır
2   Öğrenciler nesir metinlerini değerlendirir
3   Metinlerden yola çıkarak edebi çıkarımlara ulaşır
4   Klasik edebiyatın nesir dilli hakkında değerlendirmeler yapar
5   Nazım ve nesir dili arasında mukayese yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Edebiyat ve Nesir.
2 Klasik Edebiyat ve Osmanlı Toplum Hayatı
3 Osmanlı Toplumsal Hayatının Dinamikleri: Devlet ve Toplum Yapılanması
4 Nesir Geleneğinin Resmi ve özel Hayattaki Kullanım Alanları
5 Nesirde Resmi Yazı ve Yazışmalar ile Bunların Dil ve Üslup Özellikleri
6 Nesirde Hususi Konuları Kapsayan Yazı ve Yazışmalar ile Bunların Dil ve Üslup Özellikleri
7 Nesir Örnekleri: Tebrik-nâme, Muhabbetnâme, İ lâmname, İntisâb ve Şefaatname, Davetiyeler, Halk Mektupları
8 Arasınav
9 Nesirde Hukuk Alanına İlişkin Yazılan Metinlerde Kullanılan Dil ve Üslup
10 Nesir Örnekleri: Vekil Tayin Etme, İbrânâme, Itıknâme
11 Nesirde Ticârî alana İlişkin Yazılan Metinlerde Kullanılan Dil ve Üslup
12 Nesir Örnekleri: Sipariş Yazıları, Alacak-Verecek Belgeleri
13 Nesirde Yazım Planı : Hitap, Giriş, İstem ve Sonuç Bölümleri ve Görsellik
14 Belgelerdeki giriş, Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin İrdelenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergin,Muharrem,Dede Korkut Kitabı,İstanbul,1971
İpekten,Haluk,Şair Tezkireleri, Haz.Mustafa İsen vd.Ankara,2002
İsen,Mustafa,Latifi Tezkiresi,Ankara,1990
İz,Fahir,Eski Türk Edebiyatında Nesir,İstanbul,1964
Mustafa Âlî,Künhü l-Ahbar,Fatih Ktb.nr.4225
Sinan Paşa,Tazarruname,Haz.Mertol Tulum,İstanbul,1971

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, işbirlikli çalışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.ince@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111111211
ÖK.211111211
ÖK.311111211
ÖK.411111211
ÖK.511111211