DERS ADI

: OKUL YÖNETİMİ VE SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6035 OKUL YÖNETİMİ VE SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Okulu ve okul yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunları tanıma ve bu sorunların çözümüne ilişkin bakış açısı ve öneriler geliştirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Okulun amacı, işlevi ve eğitim sistemi içindeki yerini kavrama
2   2. Okul müdürlerinin seçimi, yetiştirilmesi, atanması ve sahip olmaları gereken nitelikler hakkında fikir sahibi olma,
3   3. Okulda Personel (Öğretmen, Yönetici, Memur, Hizmetli vb.) Hizmetleri ile ilgili bilgi edinme
4   4. Öğrenci Hizmetleri ile ilgili sorunları tanıma,
5   5. Öğretim Hizmetleri ile ilgili sorunları kavrama,
6   6. Eğitim Hizmetleri ile ilgili sorunları değerlendirme,
7   7. Okul İşletmesi ile ilgili sorunları irdeleme,
8   8. Müdürlerin görev alanları dışında karşılaşılan diğer sorunlar hakkında bilgi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Amacı, Önemi, İşleniş Yöntemi ve Kaynaklar
2 Okulun işlevi ve eğitim sistemi içindeki yeri
3 Okul Yönetiminin görevi
4 Personel (Öğretmen, Yönetici, Memur, Hizmetli, Diğer) Hizmetleri ve ilgili sorunlar
5 Personel (Öğretmen, Yönetici, Memur, Hizmetli, Diğer) Hizmetleri ve ilgili sorunlar
6 Öğrenci Hizmetleri ile ilgili sorunlar
7 Öğrenci Hizmetleri ile ilgili sorunlar
8 Ara sınav
9 Öğretim Hizmetleri ile ilgili sorunlar
10 Öğretim Hizmetleri ile ilgili sorunlar
11 Eğitim Hizmetleri ve ilgili sorunlar
12 Eğitim Hizmetleri ve ilgili sorunlar
13 Okul İşletmesi ve ilgili sorunlar
14 Belirtilen görev alanları dışında karşılaşılan diğer sorunlar
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kuramsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem.
Alava, J. Halttunen, L. & Risku, M. (2012). Changing school management. Finnish National Board of Education and authors, Publications: 13. http://www.oph.fi/download/146781_Changing_school_management.pdf
Apple, M. W. (2004). Neoliberalizm ve eğitim politikaları üzerine eleştirel yazılar (çev. F. Gök ve ark.). Ankara: Eğitim Sen.
Aydın, M. (1991). Eğitim Yönetimi: kavramlar kuramlar süreçler ilişkiler Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
Balcı, A. (2011). Etkili okul, okul geliştirme: Kuram uygulama ve araştırma. (5. bs). Ankara: Pegem.
Bubb, S., & Earley, P. (2009). Leading staff development for school improvement. School Leadership and Management, 29, 23-37.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

idris.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14443
ÖK.24442543
ÖK.33414254
ÖK.42552552
ÖK.52553552
ÖK.63515355
ÖK.7555355
ÖK.85553552