DERS ADI

: ÖĞRETİM TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 6015 ÖĞRETİM TASARIMI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HALİM AKGÖL

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, ihtiyaç analizi ile belirlenen bilgi ve beceri eksikliklerini, etkili ve verimli bir şekilde gidermek için, bir öğretim tasarımı modeli kullanarak ders/kurs planlayabilecektir. Aynı zamanda öğrenciler öğretim tasarımı sürecini yönetebilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları ve sürecinin temel aşamalarını bilir
2   Öğrenci analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamaları kapsamına giren konuları kuramsal olarak irdeler
3   Öğrenci, farklı öğretim tasarım modellerini karşılaştırarak değerlendirir.
4   Öğrenci, eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirler.
5   Öğrenci belirlenen problemlere çözüm yolları üretir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim tasarımına giriş
2 Öğretim Tasarımlarında Öğretim Teknolojileri
3 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
4 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
5 Öğrenme Ortamında Öğrenen Özellikleri
6 Öğrenme Ortamında Öğretsel Kazanımlar
7 Ara sınav
8 İş analizi
9 Öğretsel Tasarım Modelleri
10 Öğretsel Tasarım Modelleri
11 Öğretsel Tasarım Modelleri
12 Öğretsel Tasarım Stratejileri
13 Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımı
14 Proje Değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyunlu, B., Altum, A., Yılmaz Soylu, M.(2008). Öğretim Tasarımı. Maya Akademi
Hıfzı Doğan, 1998, Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara:
Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık,
Seels, B. ve Glasgow, Z. (1998) Making Instructional Design Decisions, (2nd Ed.) NJ: Prencite-Hall, Inc.
Seels, B. ve Glassgow, Z. (1990. Exercises in Instructional Design, Columbus, OH. Merrill Publishing Company.
Smith, P. L. ve Ragan, T. J. (2005). Instructional Design, (3th Ed.). NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Kemp, J. E., Morrison, G. & Ross, S. M. (1998) Designing Effective Instruction, (2nd. Ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Inc.
Dick, W. ve Carey, L. (1996).The Sistematic Design of Instruction. (4th ed..). New York, NY: Harper/Collins College Publishers.
Gagne', R.M., Briggs, L. ve Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design.(4th ed.). New York, NY: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, proje, anlatım, değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15432
ÖK.25444
ÖK.34545
ÖK.44555
ÖK.53555