DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI PROGRAM GELİŞTİRME UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 6017 KARŞILAŞTIRMALI PROGRAM GELİŞTİRME UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MELTEM GÖKDAĞ BALTAOĞLU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, program geliştirmenin kavram ve ilkelerini anlamak ve farklı ülkelerin programlarını inceleyip, taslak bir program hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirmeyle ilgili kavramlara hakim olurlar.
2   Programındaki farklı öğretim, ölçme- değerlendirme ve strateji, yöntem ve tekniklerine hakim olurlar.
3   Taslak bir eğitim programı oluştururlar.
4   Farklı ülkerin eğitim programı ile Türkiye'deki eğitim programını karşılaştırırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2 Program geliştirme tasarımı ve modeller
3 Karşılaştırmalı eğitim çalışmalarında araştırma yöntemi
4 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları(Finlandiya)
5 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (A.B.D)
6 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (Almanya)
7 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (Norveç)
8 Vize
9 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (Japonya)
10 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (Belçika)
11 Farklı ülkelerin program geliştirme uygulamaları (İngiltere)
12 Türk eğitim sisteminde program geliştirme uygulamaları
13 Program geliştirme ile ilgili bir proje hazırlama
14 Program geliştirme ile ilgili bir proje hazırlama
15 Final sınavına hazırlık
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, B.S. and others. (1971). Handbook on Formative and Summative Evaluation of Student Learning. New York: Mc Graw Hill Book Co.,
Bloom, B.S. (ed) (1956). Taxonomy of Educational Objectives Handbook I. Cognitive Domain. New York: David Mc Kay Co. Inc.,
Demirel, Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık , 6. Basım 2004
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları : 9.
Tyler, R. W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Takım /Grup Çalışması,Proje Tasarımı /Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15321
ÖK.25543
ÖK.34555
ÖK.43555