DERS ADI

: TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 6023 TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AHMET MURAT ELLEZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin klasik ve modern yöntemlere göre ölçek geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçek ve ölçekleme ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Ölçek ve ölçekleme ile ilgili temel kavramları tartışır.
3   Ölçek geliştirmede klasik yöntemleri uygular.
4   Ölçek geliştirmede modern yöntemleri uygular.
5   Geliştirilen ölçeğin güvenirliğini klasik ve modern yöntemlerle irdeler.
6   Doğrulayıcı faktör analizini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçek ve ölçekleme ile ilgili temel kavramlar
2 Test, ölçek ve envanter arasındaki farklılıklar
3 Ölçek geliştirmede klasik yöntemler
4 Ölçek geliştirmede klasik yöntemler
5 Ölçek geliştirmede klasik yöntemler
6 Ölçek geliştirmede modern yöntemler
7 Ölçek geliştirmede modern yöntemler
8 Ara Sınav
9 Geliştirilen ölçeğin güvenirliğini klasik ve modern yöntemlerle irdeleme
10 Geliştirilen ölçeğin güvenirliğini klasik ve modern yöntemlerle irdeleme
11 Doğrulayıcı faktör analizi
12 Doğrulayıcı faktör analizi
13 Doğrulayıcı faktör analizi
14 Ölçek elkitabının yazılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tanrıöğen, A. (Ed.) (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık (2. basım), Ankara.
2. Ekiz, D. (2007). Bilimsel araştırma yöntemleri. Lisans, İstanbul.
3. Kaptan, S.(2001). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara.
4. Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel, Ankara.
5. Kuş, E. (2003). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
6. Sümer,N.;Demirutku,K.;Özkan,T. (2005). Araştırma Teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. 7. Yıldırım,A.;Şimşek,H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
7. Turgut, M.F. ve Baykul, Y. (1992). Ankara: ÖSYM Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 10 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15233
ÖK.25233
ÖK.35233
ÖK.45233
ÖK.55233
ÖK.65233