DERS ADI

: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 6018 ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AHMET MURAT ELLEZ

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme.
2   Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme.
3   Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçebilme.
4   Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturabilme.
5   Seçtiği değerlendirme modelinin aşamalarını izleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin öğretim planı
2 Temel Kavramlar
3 Program Değerlendirmede Temel Konular
4 Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi
5 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme
6 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme
7 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
8 Ara Sınav
9 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama
10 Toplanan Verileri Analiz Etme
11 Birey, grup ve kurum açısından süreci değerlendirme
12 Birey, grup ve kurum açısından süreci değerlendirme
13 Birey, grup ve kurum açısından süreci değerlendirme
14 Değerlendirme Raporunu Yazma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
2. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson.
3. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: McGraw Hill.
4. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth.
5. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications.
6. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15254
ÖK.25254
ÖK.35254
ÖK.45254
ÖK.55254