DERS ADI

: KRONİK HASTALIKLAR VE TOPLUM SAĞLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6073 KRONİK HASTALIKLAR VE TOPLUM SAĞLIĞI SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora
Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye de önde gelen ölüm ve sakatlık nedenleri olan kalp damar hastalıkları, diyabet ve kanser gibi kronik hastalıkların epidemiyolojik özellikleri, risk faktörleri ve önlemeye yönelik girişimler toplumsal boyutlarıyla tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önde gelen kronik hastalıkların epidemiolojisi bilgi sahibi olacaklardır
2   Bu hastalıkların risk faktörleri ve önleme yöntemleri ile bilgi sahibi olacaklardır
3   Önemli hastalık kontrol programları konusunda bilgi sahibi olacaklardır
4   Kronik hastalıkların nedenselliğini tartışabilmek
5   Kronik hastalıklar ile ilgili literatürü tarayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, programın tanıtımı
2 Kronik hastalıklar tanımı ve önemi
3 Demografik ve epidemiyolojik dönüşüm süreci
4 Kronik hastalıklar ile fiziksel işlevsellik ilişkisi, yaşam kalitesi
5 Ulusal Hastalık Yükü Çalışması DALY, QALY
6 Koroner Kalp Hastalıkları epidemiyolojisi
7 Koroner Kalp Hastalıkları risk faktörleri
8 Koroner Kalp Hastalığı kontrol programı örnekleri Kuzey Karelia, CINDI, CARMEN, MONICA
9 Türkiye nin Kalp Sağlığı Politikası
10 Kanser epidemiyolojisi, kanser risk faktörleri, kanserden korunma
11 Türkiye de kanserle savaş çalışmaları ve Kanser kayıtçılığı
12 Kronik hastalıklar ve beslenme/ölümler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brownson RC, Remington PI, Davis JR, eds. Chronic Disease Epidemiology and Control. Second Edition. American Public Health Association Washington, DC 1998.

2. Kuh D, Ben-Shlomo Y, eds. A Life Course Approach to Chronic Disease Epidemiology. Oxford University Press, Inc., New York, 1997.

3. Kelsey JL, Whittemore A, Evans AS, Thompson WD. Methods in Observational Epidemiology. Second Edition. Oxford University Press, Inc., New York, 1996.

4. Ebrahim S, Davey Smith G. Multiple risk factor interventions for primary prevention of coronary heart disease. The Cochrane Database of Systematic Reviews, 1999, Issue 1

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kurs süresinin %25 i öğretim üyesinin interaktif sunumlarından oluşmaktadır. Kurs kapsamında öğrenciler sık görülen kronik hastalıklar ile ilgili ödev hazırlayacaklar ve bulgularını tüm gruba sunacaklardır. Ödevlerde seçilen hastalığın temel epidemiyolojik özellikleri- yaygınlık, trendler, risk faktörleri, önlemeye yönelik girişimler ve bunların etkinlikleriyle ilgili veriler- yer alacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ödevler ve final sınavdan aldıkları not ortalamasının 75 ve üzerinde olması yeterlik kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Belgin Ünal, belgin.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Ödev Hazırlama 6 1 6
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5