DERS ADI

: TOPLUM YÖNELİMLİ SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ (TOYS)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6082 TOPLUM YÖNELİMLİ SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ (TOYS) SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sağlık yönetiminin temel ilkelerini öğrenmiş öğrencilere, bölge sağlık yönetimde temel sağlık hizmetleri ve toplum yönelimi bakış açısıyla durum saptama, planlama ve uygulamanın nasıl yapılacağını öğretmektir. Derslerde öğrencilere seçilmiş bir toplumsal bölge için, toplumun tanımlanması, öncelikli sorunların belirlenmesi, eylem planı ve program modeli hazırlamayı öğretmek ayrıca öğrencilerin program değerlendirme, kayıt ve sürveyans konularını öğrenmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplum yönelimli sağlık hizmetleriyle (TOYS) ilgili temel kuramsal bilgileri ve TOYS
2   Toplumu tanımayla ilgili temel kuramsal bilgileri bilir.
3   Öncelikli sorunları saptamayı ve kavram haritası oluşturmayı bilir.
4   Eylem planlaması yapmayı ve program modeli oluşturmayı bilir.
5   Program değerlendirme, kayıt, sürveyans ve monitorizasyon yöntemlerini bilir.
6   TOYS ile ilgili temel aktarım yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumu Tanıma
2 Öncelikli Sorunları Belirleme
3 Sorunun Ayrıntılı Tanımlanması
4 Kavram Haritası
5 Eylem Planı
6 Program Modeli
7 Program Değerlendirme
8 Sürveyans
9 Toplumu Tanıma ÖDEV
10 Öncelikli Sorunları Belirleme ÖDEV
11 Sorunun Ayrıntılı Tanımlanması ÖDEV
12 Kavram Haritası ve Eylem Planı ÖDEV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1)Kılıç B, Ünal B. (editörler) Toplum Yönelimli Sağlık TOYS- Hizmetleri Yönetimi ; 68 sayfa, Baskı: DEÜ Matbaası, İzmir, 2012.

2)Wright R. Community Oriented Primary Care. JAMA, May 19, 1993(269)19:2544-2547.

3)Gofin J, Gofin R, Neumark Y. The Process of COPC an Overview. Hebrew University, June 1999.

4)Epstein L. The planning and delivery of primary health care. Annual Proceedings, IMAB volume 4, 1998:7-13.

5)Abramson JH. Community oriented primary care- Strategy, approaches and practice. Public health Reviews 16:35-9, 1988. (pp 39-47)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler toplum yönelimli sağlık hizmetlerinin (TOYS) temel konuları üzerine sunumlar ve TOYS döngüsündeki basamaklarla ilgili olarak öğrenci seminerleri ve ödevlerle işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin analitik düşünebilme, sunum yapabilme, problem çözebilme yönleri çoktan seçmeli sınavlar ve topluluk önünde sunumlar yoluyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: bulent.kilic@deu.edu.tr

Tel: 0.232.4124001

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Çarşamba saat 14.00-15.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Uygulama 15 2 30
Ödev Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6