DERS ADI

: İÇ HASTALIKLARINDA ACİL DURUMLAR VE HEMŞİRELİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İHH 6021 İÇ HASTALIKLARINDA ACİL DURUMLAR VE HEMŞİRELİK SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HATİCE MERT

Dersi Alan Birimler

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Etik ilkeler ve hasta güvenliği ilkelerini dikkate alarak iç hastalıklarında acil durumları tanıma ve ilk yaşam kurtarıcı girişimleri yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Acil hemşireliğinin amaçlarını tanımlayabilir
2   Acil bakım üniteleri, hasta ve ailesinin özelliklerini bilir
3   Acil serviste güvenli bakım girişimlerini sıralayabilir
4   Acil servis hemşireliğinde yasal ve etik konuların önemini açıklayabilir
5   Değerlendirme süreci ve öncelikleri bilir
6   Acil hemşireliğinde güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlk ve acil yardımın tanımı, önemi ve temel ilkeleri
2 Acil servis organizasyonu ve triyaj Acil hemşireliğinde yasal ve etik sorumluluklar
3 Acil Servise Gelen Bireyin Tanılanması
4 Acil İlaç Uygulamaları
5 Temel ve Ileri Yaşam Desteği
6 Kardiyovasküler aciller
7 Solunum sistemi acilleri
8 Ara sınav
9 Nörolojik aciller
10 Gastrointestinal aciller
11 Metabolik aciller
12 Endokrin aciller
13 Hematolojik aciller
14 Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama
15 Çevresel aciller

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Newberry, L., 2001, Sheehy s Emergncy Nursing Principles and Practice, Fifty Edition, Mosby, USA
2. Walls, Ron M. (Ed.) Manual Of Emergency Aırway Management (Sadece Cd) Lıppıncott Wıllıams & Wılkıns 2005
3. Tıntınallı, Judıth E.Emergency Medıcıne: A Comprehensıve Study Guıde Mcgraw-Hıll 2004
4. Mcelroy, Stephen P Emergency Medıcıne: The Essentıals Health Emergency Publıshıng 2003
5. Walsh, Mıke; Kent, Andrew Accıdent & Emergency Nursıng Butterworth Heınemann 2001
6. Evidence Based nursing , http://www.science.at/journals/medicine/nurse.html
7. Acil Tıp Uzmanlar Derneği (ATUDER) VII. Ulusal Acil Tıp Kongresi Bildiri Özet Kitabı, 26-29 Mayıs 2011, Antalya.
8. Kuğuoğlu S, Eti Aslan F, Olgun N (2004). Acil Bakım. Şelimen D.(Ed). Acil Bakım. Geliştirilmiş 3. Baskı, İstanbul: Yüce Yayım.
9. Tabak RS, Somyürek İ (2008). Hemşireler için temel ilkyardım ve acil bakım. Ankara: Palme Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, vaka tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin sunum becerisi, konuya hazırlığı ve tartışmalara katılımı ara sınav olarak değerlendirilecektir.
Final sınavında yorumlama, karar verme, açıklama ve bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Hatice Mert Tel: 24786 hatice.mert@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 9 45
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 10 6 60
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355555
ÖK.455
ÖK.555555
ÖK.655