DERS ADI

: KRONİK HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERS 6021 KRONİK HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI SEÇMELİ 0 4 0 6

Dersi Veren Birim

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Klinik ortamda kronik hastalığı olan bireyin gereksinimlerini anlayabilme ve spesifik modeler kullanarak çözümlemeye yönelik geliştirdiği stratejileri uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kronik hastalıklar hemşireliği uygulama uygulama alanıyla ilgili sorunları ve çözüm önerilerini tartışabilme
2   Kronik hastalıklar hemşireliği uygulama alanında kullandığı yeni bilgi ve becerilerin etkinliğini değerlendirebilme
3   Kronik hastalıklar hemşireliği ile ilgili bir model ya da teoriyi, kronik hastalığı olan erişkin bireyin bakımında kullanabilme.
4   Kronik hastalıklar hemşireliği uygulama alanında ortaya çıkan sorunların tanımlanması ve çözümünde yol gösterici olabilme
5   Kronik hastalığı olan bireylerin bakımını geliştirmeye yönelik sağlık ekibinin diğer üyeleriyle işbirliği yapma
6   Kronik hastalığı olan bireyin bakımında teori ve model kullanımıyla ilgili görüşlerini uzman kişilerle tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 30 saat uygulama
2 30 saat uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lorig, K., Sobel, D, Stewart A., Brown B. W., Bandura A., Ritter P., Gonzalez V. (1999). Evidence Suggesting That a Chronic Disease Self-Management Program Can Improve Health Status While Reducing Hospitalization: A Randomized Trial. Medical Care, Volume 37 - Issue 1 - pp 5-14
Fawcett J. (2005). Contemporary Nursing Knowledge. Analysis and Evaluation of Nursing Models and Theories. F.A. Devis Company: Second Edition. Philadelphia.
Joshua C., Sally C. M., Walter M., Margaret M., Marika J. S., Lara H., Shannon R., Paul S.(2005) Meta-Analysis: Chronic Disease Self-Management Programs for Older Adults. Ann Intern Med September 20, 143:427-438.
Dunear- Jacob J, Erlen J. A, Schelenk E. A, Ryan C. M., Sereika S. M., Doswell W. (2000) Adherence in Chronic Disease: Annual Review of Nursing Research, Volume 18, Number 1, 2000 , pp. 48-90(43)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Vaka tartışması
Vaka Sunumu
Klinik Uygulama

Ödevler: Bir kuram/modele göre klinikte yatmakta olan bir hasta için bakım planı hazırlama, bu planı uygulama ve sonuçlarını değerlendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hastanede yatan bir hastanın bakımını bir teori ya da modele göre planlama, bakım verme ve değerlendirme.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin; uygulama alanıyla ilgili sorunlara farkındalığı, uzmanlık alanı bilgisini kullanma ve karar verme becerisi, ekip üyeleriyle işbirliği ve hemşirelik uygulamalarının iyileşmesine yönelik görüşlerini paylaşması değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Sevgi Kızılcı, Yard. Doç. Dr. Hatice Mert, Yard. Doç. Dr. Özlem Küçükgüçlü

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
uygulama 2 30 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 30 60
Ödev Hazırlama 2 15 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65