DERS ADI

: SEMİNER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İHH 6400 SEMİNER ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç Hastalıkları Hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
2   Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3   Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Rapor Hazırlama
7 Rapor Hazırlama
8 Rapor Hazırlama
9 Rapor Hazırlama
10 Rapor Hazırlama
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Phipps W.J., Sands J.K., Marek J.F., Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
Akdemir N., Birol L., İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 2004, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul, 2004.
Karadokovan A., Aslan F., Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana, 2010.
Durna Z., Kronik Hastalıklar ve Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2012.
Standarts of medical care in diabetes, American Diabetes Association, Diabetes Care, 2014, 36(1): 11-50.
ADA, Standards of Medical Care in Diabetes,2013.
International Diabetes Federation, Diabetes Atlas, Sixth edition, 2013, 19-48.
Mancia G., Fagart R., Narkiewicz K., Redon J. et al., The Task Force for the management of arterial hypertension of the European Society of Hypertension (ESH) and of the European Society of Cardiology (ESC), ESH/ESC Guidelines for the management of arterial hypertension, Journal of Hypertension, 2013, 31(7): 1281-1357.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci bu derste formatif olarak değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem Küçükgüçlü ozlem.kguclu@deu.edu.tr 0232 412 66 69
Doç. Dr. Hatice Mert hatice.mert@deu.edu.tr 0232 412 47 86
Yard. Doç. Dr. Dilek Büyükkaya Besen dilek.buyukkaya@deu.edu.tr 0232 412 69 63

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Rapor hazırlama 14 1 14
Diğer Kısa Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555555
ÖK.2555555555
ÖK.35555555