DERS ADI

: SEMİNER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSH 6400 SEMİNER ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı nda doktora yapan öğrencilerin literatür araştırması yaparak güncel hemşirelik konularında bilgi edinmeleri, bu bilgileri ve kanıta dayalı uygulama sonuçlarını sentezleyerek rapor/makale haline getirip yazmaları, sunmaları ve tartışmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikiyatri Hemşireliği uzmanlık alanındaki güncel gelişmelere yönelik konularda detaylı literatür taraması yapabilir
2   Elde ettiği bilgileri ve kanıta dayalı uygulama sonuçlarını sentezleyebilir, nitel ve nicel veriler ile destekleyerek analiz edebilir, yorumlayabilir, değerlendirebilir.
3   Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor/makale haline getirebilir.
4   Ulaştığı sonuçları Psikiyatri Hemşireliği alanında bilimsel bir dergi/kongre/sempozyumda yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Verilerin düzenlenmesi
7 Verilerin düzenlenmesi
8 Verilerin analiz edilmesi
9 Verilerin analiz edilmesi
10 Rapor/makale yazılması
11 Rapor/makale yazılması
12 Rapor/makale yazılması
13 Rapor/makale yazılması
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
2. Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA
3. Gigliotti, E. The value of nursing models in practice. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2008; 1 (1):42-50.
4. Lazarus, R., Folkman, S. Transactional theory and research on emotions and coping. European Journal of Personality. 1987; 1:141-169.
5. Neuman, B. The Neuman systems model. In The Neuman Systems Model, 4th ed. (Neuman B. & Fawcett J., eds). 2002. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. 3 33.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum Hazırlama
Tartışma
Rapor/makale Yazma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci bu derste formatif olarak değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştıkları konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları rapor/makale olarak yazma ve sunma becerileri, dönem sonunda hazırladıkları rapor/derleme ve raporun/makale sunumu ile başarılı/başarısız olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Zekiye Çetinkaya Duman
e-mail: zekiyecetinkaya69@gmail.com
tel: 0-232-412-4784
Doç.Dr. Neslihan Günüşen
e-mail: n.gunusen@yahoo.com
tel: 0-232-412-4781
Yard.Doç.Dr. Figen Şengün İnan
e-mail: figensengun@gmail.com
tel: 0-232-412-4793

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Reflection) 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.25555555
ÖK.355555
ÖK.45555555