DERS ADI

: SEMİNER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6400 SEMİNER ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
2   Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3   Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Literatür taraması
7 Literatür taraması
8 Literatür taraması
9 Literatür taraması
10 Literatür taraması
11 Literatür taraması
12 sunum ve tartışma
13 sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ball, J.N., Bindler, R.C. ve Cowen, K.J. (2006). Child Health Nursing Pertnering with Children and Families. Pearson Education Upper Saddle River, New Jersey. USA.
2.Corner, J.ve Bailey C. (2008). Cancer Nursing . 2nd ed. Wiley-Blackwell.
3.Harrıson, V. The Newborn Baby. (2008). 5th ed. Cape Town, South Africa.
4.Glsaper, A. ve Ireland L. (ed). (2009). Evidence-Bsed Child Health Care Challenges for Practice. Antony Rowe Ltd, Eastbourne.
5.Merenstein, G.B. ve Gardner, S.L. (2006). Handbook of Neonatal Intensive Care (Series-Handbook of Neonatal Intensive Care). 6th ed. USA: Mosby Elsevier
6.Moyse, K. (ed). (2009). Promoting Health in Children and Young People, The Role of the Nurse, Wiley-Blackwell, New Delhi, India,
7.Potts, N.L. ve Mondleco, B.L. (2007). Pediatric Nursing Caring for the Children and Their Families.
8.Richardson, B. (2006). Practice Guidelines for Pediatric Nurse Practitioners, Elseiver.
9.Tekinalp, G. ve Yurdakök M. (2009). Yenidoğan Bakımında Hacettepe Uygulamaları. Güneş Kitapevi, Ankara.
10.Yarbro, C.H., Gobel, B.H. ve Wujcik D. (2010). Cancer Nursing: Principles and Practice (Cancer Nursing: Principles and Practice). 7th ed. Jones & Bartlett Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ders konularıyla ilgili her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları ile ödev raporu değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
e-mail: murat.bektas@deu.edu.tr
tel: 0-232-412-47 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra belirlenecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.3555