DERS ADI

: ÇOCUK GELİŞİM KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6035 ÇOCUK GELİŞİM KURAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk gelişim kuramcılarını tanıtmayı, teoriler arasındaki farklılıkların tartışılarak, çocuk gelişiminin kuram temelli öğrenilmesini hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk gelişim kuramlarını tanımlayabilme
2   Çocuk gelişim kuramları arasındaki farklılıkları ayırt edebilme ve sınıflayabilme
3   Çocuk gelişimini kuram temelli olarak açıklayabilme
4   Çocuk gelişim kuramlarını kullanarak sağlıktan sapma durumlarını belirtebilme
5   Çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik girişimlerini çocuk gelişim kuramlarını temel alarak yaş gruplarına özgü yapılandırabilme
6   Çocuk gelişim kuramlarını kullanarak çocuk ve aileyi tanımlayabilme
7   Çocuk gelişimini kuramlarla ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim Teorilerine giriş; Preformationism, Locke ve Rouseau
2 Gelişim Teorilerine giriş; Preformationism, Locke ve Rouseau
3 Gesell; Maturational Teori
4 Etholojik Teoriler; Darwin, Lorenz, Bowlby, Ainsworth
5 Kohlberg; Ahlaki Gelişim Teorisi Piaget; Bilişsel Gelişim Teorisi
6 Öğrenme Teorisi; Pavlov, Watson, Skinner
7 Bandura; Sosyal Öğrenme Teorisi
8 Vygotsky; Bilişsel Gelişim Teorisi
9 Freud; Psikoanalitik Teori
10 Erikson: Sosyal Gelişim Teorisi
11 Mahler: Ayrılma / Bireyleşme Teorisi
12 Humanistik Psikoloji ve Gelişim Teorisi
13 Yetişkin Öğrenme Kuramı
14 Yetişkin Öğrenme Kuramı
15 eribildirim ve değerelndirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: 1- Crain W. Theories of Development United States Edition 5th
Edition, Pearson Company, 2004.
2-Thomas M. Comparing Theories of Child Development
6th Edition, Thomson Company, 2005.

Türkçe kaynaklar : 1- Yeşilyaprak B. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pagem, 6.
Basım, Ankara, 2004.
2- Semenoğlu N. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan
Uygulamaya, Ankara, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Sunum : Sunum ile öğrencileri kavramları sentezlenmesi, bilgileri birleştirmesi ve sunma beceri kazanması sağlanacaktır.
Öğrencinin Ders Katılımı : Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 2 5 10
Sunum hazırlama 4 2 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.55555
ÖK.6555555
ÖK.755