DERS ADI

: ÖZEL İNSAN EMBRİYOLOJİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HİS 6038 ÖZEL İNSAN EMBRİYOLOJİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Histoloji - Embriyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEDA ÖZBAL

Dersi Alan Birimler

Histoloji - Embriyoloji Doktora

Dersin Amacı

Baş boyun, vücut boşlukları, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi gelişiminin öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan embriyolojisinin sistemler ve organ bazında karşılaştırmalı olarak tanımlayabilme
2   Baş boyun ve ileri gelişimde faringeal arkuslardan oluşan yapıları tanımlayabilme
3   Vücut boşluklarının oluşumunu açıklayabilme
4   İntrauterin dönemde kan dolaşımı başlangıcı ve dolaşımın özelliklerini tanımlayabilme
5   Kalp ve tüm damarların gelişimi ve anomalilerini tartışabilme
6   Üst ve alt solunum sistemi organlarının gelişimi ve doğum sonrasındaki değişimi açıklayabilme ve anomalilerini tartışabilme
7   Sindirim sistemi ve ilgili organların gelişimi ve doğumsal anomalilerini tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel embriyolojinin temel kavramları ve vücut boşluklarını tanımlayabilme (1), Özel embriyolojinin temel kavramları ve vücut boşluklarını tanımlayabilme (2), Faringeal arkuslar ve ileri farklanmasını açıklayabilme (1), Faringeal arkuslar ve ileri farklanmasını açıklayabilme (2)
2 Kalp ve Dolaşım sistemi gelişimini tanımlayabilme (1-2-3), Üst ve alt solunum sistemi yapılarını gelişimi ve fonksiyonel olgunlaşmasını açıklayabilme (1), Üst ve alt solunum sistemi yapılarını gelişimi ve fonksiyonel olgunlaşmasını açıklayabilme (2), Üst ve alt solunum sistemi yapılarını gelişimi ve fonksiyonel olgunlaşmasını açıklayabilme (3)
3 Sindirim sistemi organlarını yapısal olarak tanımlayabilme, Üst Sindirim organlarını gelişimsel olarak açıklayabilme, Alt Sindirim organlarını gelişimsel olarak açıklayabilme, Sindirim sistemine ek organların embriyolojik gelişimini Tanımlayabilme (Karaciğer, Tükrük bezleri, Dalak, Pankreas) Tanımlayabilme (Karaciğer, Tükrük bezleri, Dalak, Pankreas)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Medikal Embriyoloji...Langman s
2. İnsan Embriyolojisi Moore/Persaud
3. Genel ve Özel İnsan embriyolojisi- Aysel Şeftalioğlu
Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Dersin anlatımı ve aktif katılımla dinleme.
-Son dönemdeki çalışmalar üzerinde seminer, ödev ve sunumlarla katılımcı ve eğiticinin tartışmaları.
-Dersle ilgili en az bir kitabın bir dönem boyunca okunarak ilgili gruba tanıtılıp aktarılması.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse katılım sunum ve ödev hazırlama göz önüne alınarak test ara sınav ve son olarak sözlü final sınavından oluşur.

Değerlendirme Kriteri

1 Hakim olması istenen konulara ödev ve sunum hazırlaması istenerek tekrar yaptırılır, bu sırada ileri boyutta tartışması öngörülür.
2 Yüksek Lisans düzeyi bilgiler ara sınavda çoktan seçme test yöntemiyle değerlendirilir
3 İlişkilendirmesi ve ileri düzeyde tartışması gereken bilgiler sözlü sınavla sorgulanır.
4 Sözlü final sınavı sırasında çizim yaptırılarak üç boyutlu düşünmesi ve bunu aktarması sağlanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

245 55, guven.erbil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 6 90
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 9 18
Sunum Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.74