DERS ADI

: İLERİ SİNİRBİLİMLER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6072 İLERİ SİNİRBİLİMLER I SEÇMELİ 4 0 0 16

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞERMİN GENÇ

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında sinir sisteminin gelişiminin ve hücresel düzeyde çalışma mekanizmalarının işlenmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinir sisteminin hücreleri, gelişimi, organizasyonu, çoğalması hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
2   Nörotrofik faktörler, nöral gen ekspresyonu, glial hücreler, iyon kanalları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
3   Sinir sisteminde uyarılma ve ileti hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
4   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinir sisteminin organizasyonu Sinir sistemi hücreleri Sinir sisteminin gelişimi Nörogenezis Gliogenezis Miyelinizasyon Hedef seçimi ve yol bulma Aktivite bağımlı yolak oluşumu ve sinaptogenez Grup Çalışması (Makale tartışma)
2 Nörotrofik faktörler Nöral gen ekspresyonunun kontrolü Glial hücreler Sinir sistemi hücreleri, organelleri ve fonksiyonları İyon kanallarının moleküler biyolojisi Grup Çalışması (Makale tartışma)
3 Membran istirahat potansiyeli Lokal potansiyeller Aksiyon potansiyeli Sinaptik İleti Nörotransmiter sentezi ve metabolizması Grup Çalışması (Makale tartışma)
4 Nörotransmiter salınımı Nörotransmiter reseptörleri Sinyal ileti mekanizmaları Reseptör regülasyonu PSP ler ve enformasyon işleme Grup Çalışması (Makale tartışma)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Principles of Neural Science, Eric R. Kandel, (Ed.) (McGraw-Hill Medical, 2008)
Yardımcı kaynaklar: Neuroglia Helmut Kettenmann and Bruce R. Ransom (Eds.) (Oxford University Press, 2004)
Basic Neurochemistry, Seventh Edition: Molecular, Cellular and Medical Aspects, George J. Siegel, R. Wayne Albers, Scott Brady, Donald L. Price (Eds.) (Academic Pres, 2005)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sinir sisteminin hücreleri, gelişimi, organizasyonu, çoğalması, nörotrofik faktörler, nöral gen ekspresyonu, glial hücreler, iyon kanalları, hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma, sinir sisteminde uyarılma ve ileti hakkındaki bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak öedev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tel:23595

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 60 1 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 52 4 208
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 8 6 48
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 400

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3545
ÖK.455
ÖK.55