DERS ADI

: NÖROPATOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6030 NÖROPATOLOJİ SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERDENER ÖZER

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Program temel sinir bilimleri ilkelerine ve nöropatoloji tekniklerine hakim, analitik düşünme, çözüm oluşturma ve karar verme yeteneğine sahip bilim insanları yetistirmeyi amaçlamaktadır. Program ayrıca bilimsel disiplinler arasında iletişim ve ortak çalışmayı teşvik edici bir platform oluşturacak şekilde geliştirilecektir. Patoloji uzmanları dışındaki Tıp bilimcilerinin de nöropatoloji alanına aşina olarak yetişmesi ve bu yolla ülkemizin bu alanda dünya ülkeleri içinde saygın bir düzeye gelmesi programın uzun vadeli hedefi olarak düşünülmüştür. Ders programı ülkemizde görülen sinir bilimlerini ilgilendiren hastalıkların ve sorunların sıklıklarına bağımlı bir yapılanma gösterecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nöropatoloji uygulama alanları ve genel morfolojik kavramları öğrenme
2   Moleküler mekanizması hakkında bilgi sahibi olma
3   Nörodejeneratif hastalıklarda nöropatolojinin rolü hakkında bilgi sahibi olma
4   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nöropatoloji uygulama alanları ve genel morfolojik kavramlar Moleküler Nöropatolojiye giriş Travma ve Adli Tıpta Nöropatoloji Otopsi ve Nöropatoloji Perinatal Nöropatoloji Olgu tartışması Nörodejeneratif Hastalıklar Demans Enfeksiyöz Nöropatoloji Serebrovasküler Hastalıklar Periferik Sinir Hastalıkları Epilepsi Nöropatolojisi Erişkin Beyin Tümörleri Çocukluk Çağı Beyin Tümörleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Openheimers Diagnostic Neuropathology. Esiri M, Perl D. Oxford University Press 2006
Yardımcı kaynaklar: Neıropathology. Elison D, Love S, Chimelli L et al. Mosby Press 1998
Greenfield s Neuropathology. Grahem D, Lantos P. Hodder Arnold Publication 2002
Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

23407

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15455545
ÖK.2552554
ÖK.3554
ÖK.455
ÖK.54455