DERS ADI

: FİZYOTERAPİDE ÖZEL İLGİ ALANLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6093 FİZYOTERAPİDE ÖZEL İLGİ ALANLARI II SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DİDEM KARADİBAK

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Göğüs hastalıklarında fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını, öğrenmek, program planlamak ve uygulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pulmoner rehabilitasyonu, organizasyonunu bilir.
2   Obstruktif akciğer hastalıklarını, patofizyolojilerini bilir.
3   Restriktif akciğer hastalıklarını, patofizyolojilerini bilir.
4   Obstrüktif ve restriktif akciğer hastalıklarının değerlendirmesini yapabilir, kayıt tutabilir.
5   Pediatrik akciğer hastalıklarını, değerlendirmesini ve fizyoterapisini bilir ve uygular.
6   Obstrüktif ve restriktif akciğer hastalıklarında fizyoterapi uygulamalrını bilir ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı-giriş
2 Pulmoner rehabilitasyon, tanım, organizasyonu, göğüs fizyoterapisinin yeri ve içeriği,
3 Göğüs fizyoterapisinde değerlendirme ve önemi,güncel kazanç parametreleri
4 Sık görülen obstrüktif akciğer hastalıkları (tanı, klinik özellikleri, patofizyolojisi, patomekaniği)
5 Erişkin solunum sistemi anatomi ve fizyolojisine genel bakış
6 Göğüs fizyoterapisinde değerlendirme ve önemi, güncel kazanç parametreleri-1
7 Göğüs fizyoterapisinin içeriği, etkinliği (kanıta dayalı fizyoterapi yaklaşımları)
8 Obstrüktif akciğer hastalıklarında pulmoner rehabilitasyon ve göğüs fizyoterapisi uygulamaları.
9 Sık görülen restriktif akciğer hastalıkları (tanı, klinik özellikleri, patofizyolojisi, patomekaniği
10 Restriktif akciğer hastalıklarında pulmoner rehabilitasyon ve göğüs fizyoterapisi uygulamaları
11 Çocuk solunum sistemi anatomi ve fizyolojisine genel bakış
12 Pediatrik popülasyonda sık görülen solunum hastalıkları (tanı, klinik özellikleri, patofizyolojisi, patomekaniği)
13 Pediatrik solunum hastalıklarında fizyoterapi bakış açısıyla değerlendirme
14 Pediatrik solunum hastalıklarında pulmoner rehabilitasyon ve göğüs fizyoterapisi uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Cardiopulmonary physiotherapy. Jones M, Maffatt F, BIOS Sci. Pub. Lt., Oxford, 2002.
2- Physıotherapy For Respıratory And Cardıac Problems. Weber Ba, Pryor Ja. 1993.
3- Clınıcal Orthopaedıcs Rehabılıtatıon. Brotzman SB, 1999.
4. Physiotherapy in respiratory care. Hough A. Chapman and Hall, Glos, 1996.
5- Krusen s Handbook Of Physıcal Medıcıne And Rehabılıtatıon Kattlee Fj, Smıllwell Gk, Lehmann Jf. 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 1 14
Ödev Hazırlama 5 5 25
Sunum Hazırlama 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111
ÖK.611111111111