DERS ADI

: ULUSAL VE ULUSLARARASI KALİTE KURULUŞLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SKA 5056 ULUSAL VE ULUSLARARASI KALİTE KURULUŞLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR METE EDİZER

Dersi Alan Birimler

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kalite kavramı içinde yer alan kuruluşların ortaya çıkış nedenleri, tarihçeleri, yerel bölgesel ve küresel boyuttaki konumları, gereksinimlere göre kuruluşların gelişimlerini incelemeyi amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşlarının tanıması ve daha sonra hatırlaması istenir
2   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşlarının kendi kelimeleri ile ifade edebilmesi beklenir
3   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşları ile ilgili bilgilerini kullanarak farklı problemleri çözmeleri beklenir
4   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşlarının kurulma nedenlerini ifade etmeleri; sonuçlarını ve genellemelerini görmeleri; bunları destekleyen ve ret eden kanıtları görmeleri beklenir
5   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşlarının kuruluş amaçlarının sentezinde öğrencinin gerekli bilgiyi tam olarak bilmesi beklenir ve tesadüfen tahminler yapılmasına izin verilmez, öğrencinin de tam olarak sahip olduğu bilgilerle yaratıcı cevaplar vermesi beklenir
6   Ulusal ve uluslar arası kalite kuruluşlarının değerlendirilmesinde öğrencinin kendi bilgi ve düşüncelerini kullanarak, cevap işlem yöntem sonuç hakkında karar vermesi ve verdiği bu kararları savunabilmesi beklenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Ulusal ve Uluslarası Kalite Kurumlarının Tanıtılması
2 Türk Standartları Enstitüsü (TSE)Kuruluş Kanunu, Kuruluş ve Amacı
3 TSE nin Görev ve Yetkileri
4 TSE nin Organları ve yönetmelikleri
5 Türk Akreditasyon Kurumunun (TÜRKAK) Kuruluş Kanunu, Kuruluş ve Amacı
6 TÜRKAK ın Görev ve Yetkileri
7 Ara Sınav
8 TÜRKAK ın Organları ve Yönetmelikleri
9 Joint Commission International (JCI) ` ın Kuruluş Kanunu, Kuruluş ve Amacı
10 JCI nin Görev ve Yetkileri
11 JCI nin Organları ve yönetmelikleri
12 Canada Accreditation ın Kuruluş Kanunu, Kuruluş ve Amacı
13 Canada Accreditation nin Görev ve Yetkileri
14 Canada Accreditation nin Organları ve yönetmelikleri
15 Ulusal ve Uluslarası Kalite kuruluşlarının karşılaştırılması
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ders Notları.
www.iso.org
Yardımcı kaynaklar:
www.who.org
www.turkak.org.tr
www.tse.org.tr
1. Nihat KÖLÜK, İrfan DİLSİZ, Cafer S. KARTAL. Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, 6. Baskı 2011.
2. Prof. Dr. Canan ÇETİN. Toplam Kalite Yönetimi: İlke, Süreç, Uygulama. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 3. Baskı 2010.
3. Dr. Özlem YILDIRIM: Sağlık Kuruluşlarında İnsan Faktörü Mühendisliğinin önemi ve Hasta Güvenliği Alanında Uygulama Örnekleri. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 1. Baskı 2012
4. Edt: Prof. Dr. Nilgün SARP, Av. Cahid DOĞAN. III. Sağlık Hakkı ve Sağlık Hukuku Sempozyumu. 25- 26 Nisan 2011. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Lefke Avrupa Üniversitesi. Adalet Yayınevi, 2012-08-13

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru- cevap, örneklem analizi, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İki not arasındaki sınırda olan notlar için grup çalışmasına katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
2. Örneklem analizi bir grup çalışması şeklinde yapılacaktır. Grup içi görev dağılımı ve her grup üyesinin katılımını eşit ölçüde sağlamak grubun sorumluluğundadır. Örneklem analizinin notlandırılması; öğretim üyesi ve tüm öğrenciler tarafından dönem sonunda açıklanmak üzere yapılacaktır..
3. Örneklem analizi, alan araştırmaları ve sunumları, konunun net bir şekilde ifade edilmiş olması, ilgili standarta dayanarak yapılan tartışmanın ve tespitlerin özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği ve sunum işleyişi- zamanlaması gibi sunum mekanikleri ve görsellerin uyumu üzerinden değerlendiri

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mete.edizer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555444345
ÖK.25555444345
ÖK.35554445345
ÖK.45454535335
ÖK.55444535335
ÖK.65444535335