DERS ADI

: HASTANE KALİTE STANDARTLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SKA 5066 HASTANE KALİTE STANDARTLARI SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABDURRAHMAN HÜSEYİN BASKIN

Dersi Alan Birimler

Sağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlıkta Ulusal kalite sisteminin gerekçesi, hasta ve çalışan güvenliğini merkezine alarak, hizmetin verimli bir şekilde sunulması sonucunda hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamaktır. Ders, hastane hizmetlerinin ulusal kalite standartlarına uygun olarak yapılabilmesi için gerekli prosedürleri tanımlamayı, önemini vurgulamayı ve daha sonra uygun ve doğru bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli bilgi ve becerinin kazanılmasını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hastane Kalite Standartı kavramının tanıması ve daha sonra hatırlaması istenir
2   : Hastane Kalite Standartı kavramını kendi kelimeleri ile ifade edebilmesi beklenir
3   Hastane Kalite Standartı kavramı ile ilgili bilgilerini kullanarak farklı problemleri çözmeleri beklenir
4   Kalite Standartı kavramının nedenlerini ifade etmeleri; sonuçlarını ve genellemelerini görmeleri; bunları destekleyen ve ret eden kanıtları görmeleri beklenir
5   Hastane Kalite Standartı kavramının amaçlarının sentezinde öğrencinin gerekli bilgiyi tam olarak bilmesi beklenir ve tesadüfen tahminler yapılmasına izin verilmez, öğrencinin de tam olarak sahip olduğu bilgilerle yaratıcı cevaplar vermesi beklenir
6   Hastane Kalite Standartı, cevap işlem yöntem sonuç hakkında karar vermesi ve verdiği bu kararları savunabilmesi beklenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Temel ilkeler ve tanımlar
2 Hastanelerde kalite yönetimi amaç ve ilkeleri
3 Sağlıkta Kalite yönetim organizasyonu
4 Metodoloji-I: temel ilkeler, boyutlandırma
5 Metodoloji-II: kodlama
6 Metodoloji-III: puanlama
7 Ara sınav
8 Kurumsal Hizmet Yönetimi
9 Sağlık Hizmeti Yönetimi
10 Destek Hizmeti Yönetimi
11 İndikatör Yönetimi
12 İlgili yasal mevzuat-I: Hasta ve çalışan güvenliği yönetmeliği
13 İlgili yasal mevzuat-II: özel hastanelerin puanlandırılması yönergesi
14 İlgili yasal mevzuat-III: Hizmet kalite standartları eğitim yönergesi
15 Ödev sunumları
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

www.iso.org
Yardımcı kaynaklar:
www.who.org
www.turkak.org.tr
www.tse.org.tr
1. Nihat KÖLÜK, İrfan DİLSİZ, Cafer S. KARTAL. Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, 6. Baskı 2011.
2. Prof. Dr. Canan ÇETİN. Toplam Kalite Yönetimi: İlke, Süreç, Uygulama. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 3. Baskı 2010.
3. Dr. Özlem YILDIRIM: Sağlık Kuruluşlarında İnsan Faktörü Mühendisliğinin önemi ve Hasta Güvenliği Alanında Uygulama Örnekleri. Beta Yayıncılık. İSTANBUL, 1. Baskı 2012
4. Edt: Prof. Dr. Nilgün SARP, Av. Cahid DOĞAN. III. Sağlık Hakkı ve Sağlık Hukuku Sempozyumu. 25- 26 Nisan 2011. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Lefke Avrupa Üniversitesi. Adalet Yayınevi, 2012-08-13

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru- cevap, örneklem analizi, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İki not arasındaki sınırda olan notlar için grup çalışmasına katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
2. Örneklem analizi bir grup çalışması şeklinde yapılacaktır. Grup içi görev dağılımı ve her grup üyesinin katılımını eşit ölçüde sağlamak grubun sorumluluğundadır. Örneklem analizinin notlandırılması; öğretim üyesi ve tüm öğrenciler tarafından dönem sonunda açıklanmak üzere yapılacaktır..
3. Örneklem analizi, alan araştırmaları ve sunumları, konunun net bir şekilde ifade edilmiş olması, ilgili standarta dayanarak yapılan tartışmanın ve tespitlerin özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği ve sunum işleyişi- zamanlaması gibi sunum mekanikleri ve görsellerin uyumu üzerinden değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

huseyin.baskin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15435434535
ÖK.25435434535
ÖK.35435434535
ÖK.45435534535
ÖK.55444554435
ÖK.65444554445