DERS ADI

: NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5088 NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin niteliksel araştırma (NtA) yöntemlerinin tanımı, türleri, kullanım alanları ile ilgili genel bir bilgi edinmesi, uzman desteği ile böyle bir araştırmayı yürüebilecek düzeye gelmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ntA'ların amacını, kullanım alanlarını tanımlayabilir,
2   NtA türlerini, veri toplama ve örneklem seçme yöntemlerini sayabilir
3   NtA analiz yöntemlerini tanımlayabilir
4   NtA analiz yöntemlerini anlatabilir
5   NtA ların yazılmasındaki ilkeleri ve kalitesinin nasıl değerlendirileceğini anlatabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı bir paradigma: Kalitatif Araştırma
2 Kalitatif Araştırmaya Odaklanma
3 Veri Toplama Yöntemleri ve Örneklem Oluşturma
4 İletişim ve Geribildirim verme
5 Odak Grup Çalışması
6 Birebir görüşme ve gözlem
8 Veri Analizi ve tipleri, Teori Geliştirme
9 Kodlama (veya açık kodlama)
10 Tema kategorileri oluşturma (veya Aksiyel kodlama ve teori geliştirme)
11 Metin haline getirme (Ya da seçici kodlama)
12 Kalitatif araştırmanın raporlanması, Kalitatif araştırmalara eleştirel değer biçilmesi
13 Raporların Sunumu Ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yabancı kaynaklar :
Creswell John W. Qualitative Inquiry And Research Design, London: Sage Publications
Carter Y., Shaw S. Thomas C. An Introduction to Qualitative Research for Health Proffesionals RCGP London
Maxwell J. Qualitative Research Design An İnteractive Approach, London: Sage Publications
Yerli Kaynaklar :
1.Yıldırım A., Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri 6.baskı Ankara Ekim 2006

2. Altunışık R, Coşkun R, Bayraktaroğlu S, Yıldırım E. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 4.baskı

Sakarya 2005
Dergiler :
Journal of Advanced Nursing
Family Medicine (Society of Teachers of Family Medicine)
BMJ
Qualitative Health Research
Hemşirelik Forumu
Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE Dergisi
Siteler :
www.cche.net/usersguides/qualitative.asp
http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arp/grounded.html#a_gt_intro
www.ualberta.ca/~qhr/
http://www.wellcome.ac.uk/doc_WTD003269.html
www.findarticles.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sunum, tartışma, grup çalışmaları, canlandırma, bireysel öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse aktif katılım, ödevlerin özgün ve zamanında hazırlanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Proje 3 5 15
Ödev hazırlama 3 5 15
Sunum hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12233521111
ÖK.22233521111
ÖK.32243521111
ÖK.42243521111
ÖK.52233521111