DERS ADI

: YETİŞKİN PSİKOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5525 YETİŞKİN PSİKOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere yetişkinlerle psikolojik danışmanlığın nasıl yapılabileceğini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlik kuramlarını kavrayabilme,
2   Yaşlılık kuramlarını kavrayabilme,
3   Kuramlara göre gelişim aşamalarını analiz edebilme,
4   Yetişkinlik ve yaşlılık kuramlarını meslek alanıyla ve danışmanlık gereklilikleriyle bütünleştirebilme,
5   Yaşlılarla iletişim ve psikoterapi yöntemleri hakkında bilinçlenme,
6   Yetişkinlik ve yaşlılıktaki bedensel ve ruhsal sorunlar hakkında bilinçlenme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetişkinliğin tanımlanması ve evreleri,
2 Gelişim kuramları,
3 Yaşlılık kuramları,
4 Gelişim görevleri,
5 Fiziksel gelişim,
6 Duygusal gelişim,
7 Kişilik gelişimi,
8 Arasınav
9 Bilişsel gelişim,
10 Toplumsal gelişim,
11 Orta yaş krizi,
12 Emeklilik
13 Yetişkinlik ve yaşlılıkta psikolojik sorunlar
14 Yaşlılarla iletişim ve psikoterapi,
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ersanlı, K. ve Kalkan, M. (ed.) (2008). Yaşlılık. Pegem Akademi.
Hersen, M. ve Hasselt, V. B.(1998). Handbook of Clinical Geropsychology. New York: Plenum Pres.
Kalınkara, V. (2011). Temel Gerontoloji: Yaşlılık Bilimi. Nobel Yayın Akademik Yayıncılık.
Kennedy, G. J. ( 2000 ). Geriatric Mental Health Care, The Guilford Pres, New York.
Liebert, R. M., Poulos, R.W., Strauss G. D. (1974 ). Developmental Psychology, Prentice- Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
Onur, B. (1991). Gelişim Psikolojisi.V Yayınları.
Örnek, T., Bayraktar, E., Özmen, E. (1992). Geriatrik Psikiyatri.Saray Tıp Kitabevleri.
Spar, J. E. ve La Rue A.(1997). Geriatric Psychiatri.Washington: American Psychiatric Pres.
Trol, L. E. (1975 ). Early and Middle Adulthood. Brooks/ Cole Publishing Company Mantery, California.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suheda.ozben@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12535555555
ÖK.22535555555
ÖK.32535555555
ÖK.42535555555
ÖK.55555555555
ÖK.63535555555