DERS ADI

: YARDIM EDENLERE YARDIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5529 YARDIM EDENLERE YARDIM SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Psiko-sosyal gelişim, kendini tanıma, psikodrama teknikleri ve yardım etme ve alabilme ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilme.
Kendini tanıma, mesleki çalışmalardan kaynaklanan sorunları ve mesleki yardım alabilme bilgi ve becerisine sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı kendi sosyal bağlarını öğrenir
2   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı kendi kişisel gelişimini öğrenir.
3   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı kendi ruhsal süreçlerini öğrenir.
4   Danışman olarak danışanları ile çalışacağı süreçte kendini tanıyarak olgu ve yaşantıların ışığında psiko-sosyal gelişim potansiyeline sahip olur.
5   Kızgınlık-öfke, Öğrenilmiş çaresizlik, Depresyon, Kaygı ,Kendini sorgulama,Mükemmeliyetçilik kavramlarını ayırt ederek kuygulamada kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişisel gelişim ve yardım edici mesleklerle ilgili kuramsal yaklaşım ve tarihçe, temel kavramlar
2 Duygusal yeterlikler
3 Kızgınlık-öfke, Öğrenilmiş çaresizlik, Depresyon, Kaygı ,Kendini sorgulama,Mükemmeliyetçilik
4 Stresle başa çıkma, iletişim, problem çözme becerileri.
5 Aile yaşam döngüsü, Genososyogram: Sembollerin kullanımı
6 Bakım verme ve Mesleki Tükenmişlik ,
8 Psikodrama teknikleri ile grup çalışması
9 Psikodrama teknikleri ile grup çalışması
10 Psikodrama teknikleri ile grup çalışması
11 Uygulama örneklerini inceleme, tartışma
12 Öğrencilerin hazırladığı kendine yardım programı ve materyallerinin sunumu, grup tartışması
13 Öğrencilerin hazırladığı kendine yardım programı ve materyallerinin sunumu, grup tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Acar, N.Voltan, (2001). Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Ankara, Nobel Yayın 3. Baskı.
Dökmen, Ü. (1994). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Moreno,J.L.( 2003). Psikodrama. Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim.Çev.Ü.H.Okyayuz.A.Özbek Psikodrama enst. Yay.Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Bilgilendirme, grup katılımı, uygulamalı çalışma ve CD/Video gösterimi.
Seminer sunumlarının bilişsel ve yaşantısal boyutta irdelenmesi ve rol oynama, aynalama ve eşleme gibi yaratıcı drama ve psikodrama tekniklerinin kullanılması. Genogram- yeniden tanımlama,hikayelerin kullanımı-iletişim becerileri-problem çözme becerileri-heykelleştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr
hadiye2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Theoretical 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15545555555
ÖK.24545555555
ÖK.33545555555
ÖK.45455555555
ÖK.55555555555