DERS ADI

: NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5516 NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin niteliksel araştırma (NtA) yöntemlerinin tanımı,
türleri, kullanım alanları ile ilgili genel bir bilgi edinmesi, uzman desteği ile böylebir araştırmayı yürüebilecek düzeye gelmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ntA'ların amacını, kullanım alanlarını tanımlayabilir,
2   NtA türlerini, veri toplama ve örneklem seçme yöntemlerini sayabilir
3   NtA analiz yöntemlerini tanımlayabilir
4   NtA analiz yöntemlerini anlatabilir
5   NtA'ların yazılmasındaki ilkeleri ve kalitesinin nasıl değerlendirileceğini

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı bir paradigma: Kalitatif Araştırma
2 Kalitatif Araştırmaya Odaklanma
3 Veri Toplama Yöntemleri ve Örneklem Oluşturma
4 İletişim ve Geribildirim verme
5 İletişim ve Geribildirim verme
6 Birebir görüşme ve gözlem
8 Veri Analizi ve tipleri, Teori Geliştirme
9 Kodlama (veya açık kodlama)
10 Tema kategorileri oluşturma (veya Aksiyel kodlama veteori geliştirme)
11 Metin haline getirme (Ya da seçici kodlama)
12 Kalitatif araştırmanın raporlanması, Kalitatifaraştırmalara eleştirel değer biçilmesi
13 Raporların Sunumu Ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Creswell John W. Qualitative Inquiry And Research Design, London: Sage PublicationsCarter Y., Shaw
2.Maxwell J. Qualitative Research Design An İnteractive Approach, London: Sage Publications
1.Yıldırım A., Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri 6.baskı Ankara Ekim 2006
3.. Altunışık R, Coşkun R, Bayraktaroğlu S, Yıldırım E. Sosyal Bilimlerde AraştırmaYöntemleri 4.baskı Sakarya 2005 Dergiler :
Journal of Advanced NursingFamily Medicine (Society of Teachers of Family Medicine)
BMJ
Qualitative Health ResearchHemşirelik Forumu
Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE DergisiSiteler :
www.cche.net/usersguides/qualitative.asphttp://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arp/grounded.html#a_gt_introwww.ualberta.ca/~qhr/
http://www.wellcome.ac.uk/doc_WTD003269.htmlwww.findarticles.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sunum, tartışma, grup çalışmaları, canlandırma, bireysel öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Proje 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 205

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555545555
ÖK.25455555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555