DERS ADI

: ENGELLİ BİREYLERİN AİLELERİNİN (ANNE-BABA VE KARDEŞ) EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5515 ENGELLİ BİREYLERİN AİLELERİNİN (ANNE-BABA VE KARDEŞ) EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

: Anne-baba eğitimi programlarının amacını ve farklı kuramsal yaklaşımları bilme. Anne-baba eğitimi programı hazırlama, uygulama sürecine ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelli öğrencilerin aileleri için aile eğitimi programlarının amacını bilir.
2   Aile eğitim programı programları geliştirme yaklaşımlarını bilir ve karşılaştırabilir.
3   Anne-babalar için eğitim programı hazırlayabilir
4   Kardeşler için eğitim programı hazırlayabilir.
5   Aile rehberliği ve danışmanlığı yaklaşımlarını bilir, karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anne-baba eğitiminin amacı, temel kavramlar
2 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
3 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
4 Aile eğitim programlarını inceleme
5 Aile eğitim programlarını inceleme
6 Kardeş eğitimi,temel kavramlar
7 Kardeş eğitim programları kuramsal yaklaşımlar
8 Vize
9 Anne-baba eğitimin programı hazırlama
10 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
11 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
12 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
13 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
14 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Moes, D. (1996). Parent Education and Parenting Stress. Koegel, R.L. & Koegel L.K. (Eds) Teaching Children with Autism- Strategies for Initiating Positive Interactions and Improving Learning Opportunities. London: Second Printing. 79-93.
Kazancı, N. (Ed.). (1997). Farklılıkla Yaşamak. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Hawling, P; Rutter, M. (1987) The Alleviation of Family Problems (Printed from Treatment of Autistic Children). London, The National Autistic Society
Eracar, N. (1995). Bir Otistikle Yaşamak. Ankara: Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yayınları.
Cavkaytar, A. (1999). Zihinsel Engellilere Özbakım ve Ev İçi Becerilerin Öğretiminde Bir Aile Eğitim Programının Etkisi. Eskişehir, Anadolu Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları NO:61
Akkök, F., Sucuoğlu, B. (1990). Anne- Baba Rehberliği: Temel Becerilerin Kazandırılması. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, Ödev ve sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15544211
ÖK.25543211
ÖK.35543211
ÖK.45543211
ÖK.55543211