DERS ADI

: ENGELLİLER SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5543 ENGELLİLER SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Engellilere sosyal beceri öğretimi hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal yeterlikle ilgili kavramları betimleyebilir
2   Sosyal becerileri sınıflandırabilir ve değerlendirilme stratejilerini kullanabilir
3   Sosyal beceri öğretiminde kullanılan stratejileri betimleyebilir
4   Sosyal beceri öğretiminde sosyal hikayelerin kullanımını açıklar.
5   Sosyal beceri öğretiminde video-model kullanımını açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar: sosyal yeterlik, sosyal beceri vb.
2 Sosyal becerilerin sınıflandırılması
3 Sosyal yeterliğin değerlendirilmesi
4 Sosyometrik Teknikler
5 Doğal gözlemler, işlevsel analiz.
6 Sosyal becerilerin öğretiminde stratejiler.
7 İlgili araştırma sonuçlarının tartışılması
8 Vize
9 İlgili araştırma sonuçlarının tartışılması
10 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
11 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
12 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
13 Sosyal becerilerin genellenmesi
14 Sosyal beceri öğretimi ile ilgili sosyal geçerlik çalışmaları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Kaltsounis, Theodore (1987). Teaching social studies in the elementary school: The basic for citizenship(Sec.Ed.) New Jersey: Prentice Hall Inc. *Michaelis, John U., Garcia, Jesus (1996). Social studies for children: A guide to basic instruction (11. Ed.) Allyn and Bacon, Boston. *Savage, Tom V., Armstrong, David G. (1987). Effective teaching in elementary social studies. Mac mllan Pub.Com., NewYork. *Turner, Thomas N.(1999). Essentials of classrom teaching series: essentials of elementary social studies (Sec.Ed.)Allyn and Bacon, Boston.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı/Yönetimi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Ödev/Sunum
Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12333311
ÖK.22341133
ÖK.32233423
ÖK.42333442
ÖK.51112144