DERS ADI

: ÇEVRE-CANLI İLİŞKİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5027 ÇEVRE-CANLI İLİŞKİSİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çevre öğrencilerinin çevre-canlı ilişkileri konularındaki farkındalığını artırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlı ve çevre ilişkisini bilir.
2   Canlı ortamını inceler.
3   Hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
4   Canlı türlerini öğrenir.
5   Canlı ve cansız yapıları ayırt eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Canlıları doğal yaşadıkları ekosistemde organizma ve komünite olarak çevreleri ile olan etkileşimlerinin evrimsel uyum mekanizmaları
3 Canlıları doğal yaşadıkları ekosistemde organizma ve komünite olarak çevreleri ile olan etkileşimlerinin evrimsel uyum mekanizmaları
4 Canlıları doğal yaşadıkları ekosistemde organizma ve komünite olarak çevreleri ile olan etkileşimlerinin evrimsel uyum mekanizmaları
5 Canlıları doğal yaşadıkları ekosistemde organizma ve komünite olarak çevreleri ile olan etkileşimlerinin evrimsel uyum mekanizmaları
6 Değişen çevresel etmenlerin ekosistemlere etkisi etkisi
7 Değişen çevresel etmenlerin ekosistemlere etkisi etkisi
8 Ara Sınav
9 Değişen çevresel etmenlerin ekosistemlere etkisi etkisi
10 Değişik ekosistemlerde yaşayan canlılar
11 Değişik ekosistemlerde yaşayan canlılar
12 Değişik ekosistemlerde yaşayan canlılar üzerindeki araştırmalar
13 Değişik ekosistemlerde yaşayan canlılar üzerindeki araştırmalar
14 Değişik ekosistemlerde yaşayan canlılar üzerindeki araştırmalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
2. Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
3. Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.
4. Kesercioğlu, T. (2007). "İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi", Anı Yay., Ankara
5. Çepni, S. (2007). "Fen ve Teknoloji Öğretimi", Pegem A Yay., Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Tasarım Projesi 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533