DERS ADI

: ÇEVRE EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5026 ÇEVRE EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Etkili ve kalıcı bir çevre eğitimi için son dönemde dünya genelinde kullanılan çağdaş yaklaşımlar konusunda bilgi ve beceri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre okuryazarlığının önemini kavrayabilecek,
2   Derin ve sığ ekoloji kavramlarını ayrıt edebilecek,
3   Çevreci bir nesil yetiştirme isteğine sahip olabilecek,
4   Çağdaş yaklaşım ve uygulamaların farkında olacak,
5   Etkili bir çevre eğitimi için bir yaklaşım önerebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 İlköğretim okulları çevre öğretimi müfredatının ana özellikleri
3 İlköğretim okulları çevre öğretimi müfredatının ana özellikleri
4 İlköğretim okulları çevre öğretimi müfredatının ana özellikleri
5 Çevre öğretimi ve bu öğretimde fizik, kimya ve biyolojinin yeri
6 Çevre öğretimi ve bu öğretimde fizik, kimya ve biyolojinin yeri
7 Çevre öğretimi ve bu öğretimde fizik, kimya ve biyolojinin yeri
8 Ara Sınav
9 Çevre eğitimi özel öğretim yöntemleri
10 Çevre eğitimi özel öğretim yöntemleri
11 Çevre eğitimi özel öğretim yöntemleri
12 Çevre eğitiminde yeni teknolojiler
13 Çevre eğitiminde yeni teknolojiler
14 Etkili ve kalıcı çevre öğretimi için koşullar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özdemir, O. (2010) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı Ve Davranışlarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27: 125-138

Yıldız, K., Sipahioğu, Ş., Yılmaz, m. (2008) Çevre Bilimi ve Eğitimi, Gündüz Eğitim ve Yay. ISBN:9756859865

Feriver, Ş. (2007): Eğitimde yeni yaklaşımlar ve yeşil kutu http://www.yesilufuklar.info/rec-bulten/rec-turkiye/569-egitimde-yeni-yaklasimlar-ve-yesil-kutu

Tanrıverdi, B. (2009) Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının
Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim 34(151):89-103.

Alım, M. (2006) Avrupa Birliği Üyelik Sürecinde Türkiye de Çevre ve İlköğretimde Çevre Eğitimi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2): 599-616

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer (lütfen belirtiniz)Proje 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15312513
ÖK.25312513
ÖK.35312513
ÖK.45312513
ÖK.55312513