DERS ADI

: FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5037 FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen ve Teknoloji eğitimine yönelik çevre, ekolojiyle ilgili kavramları tanımlamak. Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar konusunda bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanın çevre üzerindeki etkilerinin neler olabileceği bilme
2   Çevre bilincinin önemini kavrayabilme
3   İnsan, çevre ve fen eğitimi arasında ilişki kurabilme
4   Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından çeşitli programları karşılaştırıp değerlendirebilme
5   İnsanın yaşadığı ortamın onun çevresini oluşturduğunu kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Genel Ekolojik tanımlar
3 Dünya ve Atmosferin oluşumu
4 Dünya ve Atmosferin oluşumu
5 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
6 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
7 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
8 Ara Sınav
9 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
10 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
11 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
12 Türkiye'de cereyan eden olumsuz çevre faktörlerini analiz etmek
13 Türkiye de cereyan eden olumsuz çevre faktörlerini analiz etmek
14 Türkiye deki önemli çevre alanlarının korunması konusunda eğitimin nasıl verileceği hakkında bilgiler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atasoy, B. (2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
ASLAN, O., ULUÇINAR SAĞIR, Ş. VE CANSARAN, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283 -295.
PELSTRİNG, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: the new environmental paradigm. Available: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm , erişim tarihi: 20.10.2010.
Hapkiewicz, A. (1992). Finding a List of Science Misconceptions. MSTA Newsletter, 38: 11-14.
Hooker, C. A. ve Christensen, W.D. (2000). An İnteractivist- Constructivist Approach to Intelligence: Self-Directed Anticipative Learning. Philosophical Psychology. 13 (1), 21.
Horstman, B. ve White, W. (2002). Best Practice Teaching in College Success Courses: Integrating Best Practice Teaching Methods into College Succes Courses. The Journal of Teaching and Learning, 6(1).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 214

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533