DERS ADI

: ÇEVRE EĞİTİMİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5507 ÇEVRE EĞİTİMİNE GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çevre eğitimiyle ilgili 1900 lerden günümüze yaklaşımların değerlendirilmesi, etkili bir çevre eğitimi için temel bilgi ve uygulamalar, yeni yaklaşımlar ve yapılandırmacı bir çevre eğitimi konularında öğrencilerin alacağı diğer derslere alt yapı oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitimi tarihi konusunda bilgi sahibi olacaklar,
2   Çevre eğitiminde farklı tarihlerde egemen olan yaklaşımları fark edecekler,
3   Etkili bir çevre eğitiminde yaygın yaklaşımları öğrenecekler,
4   Çevre eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımları tanımlayabilecekler,
5   5E ye göre bir ders kurgulayıp uygulayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve çevre eğitimi tarihine giriş
2 1900lerden 1960 lara çevre eğitimine bakış
3 1960lar sonrası çevre eğitimi yaklaşımları
4 Çevre eğitiminde yeni yaklaşımlar
5 İnsanoğlunun çevreye yaptığı etkileri ve sebeplerinin incelenmesi
6 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
7 Nasıl bir çevre eğitimi Bağımsız veya entegre.
8 Nasıl bir çevre eğitimi Bağımsız veya entegre.
9 Fen eğitimi ve çevre eğitimi entegrasyonu
10 Öğrencileri insanoğlunun çevreye yaptığı ya da yapabileceği etkilerden haberdar edebilecek bir müfredatın özellikleri ve nasıl uygulanabileceği
11 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
12 Yapılandırmacılık ve çevre eğitimi
13 Literatürde kavramsal anlama ve çevre eğitiminde kavram yanılgıları
14 5E ye göre kurgulanmış ders planı ve uygulaması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özkan, Ö., Tekkaya, C. & Geban, Ö. (2001). Ekoloji konularındaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metinleri ile giderilmesi, Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İstanbul, 191-194.

Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 113-128.

EDUCATION, INFORMATION AND AWARENESS http://www.unescap.org/esd/environment/soe/2000/documents/CH15.PDF

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 2 10 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
vize sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13311513
ÖK.23311513
ÖK.33311513
ÖK.43311513
ÖK.53311513