DERS ADI

: ÇEVRE EĞİTİMİ VE POLİTİKALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5531 ÇEVRE EĞİTİMİ VE POLİTİKALARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çevre bilimi ile ilgili genel tanım ve terimleri bilir. Çevre eğitimi ve politikaları konusunda bilgi sahibi olmak. Önemli çevre alanları ve korunması hususunda çevre politikaları geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyolojik çeşitliliğin yaşamın önemli bir unsuru olduğunu bilme.
2   Çevre eğitimi temel kavramlarının ve politikalarının özelliklerini ortaya koyma ve önemini açıklayabilme.
3   Doğadaki bütün canlıların birbirleri ile ilişki içinde olduğunu açıklayabilme.
4   Çevre ve insan arasındaki doğal dengeyi kavrayabilme.
5   Avrupa Birliği ve Türkiye de çevrenin geleceği ile ilgili yaklaşımları açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Çevre bilimi ile ilgili genel tanım ve terimler
3 Ekolojik döngüler
4 Ekolojik döngüler
5 Ekolojik döngüler
6 Önemli çevre alanları ve korunması
7 Önemli çevre alanları ve korunması
8 Ara Sınav
9 Çevre ve insan arasındaki doğal denge
10 Çevre ve insan arasındaki doğal denge
11 Bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversite fen eğitimindeki yeri
12 Bir ekosistemin tanımlanması ve bunun okul ve üniversite fen eğitimindeki yeri
13 Avrupa Birliği ve Türkiye de çevrenin geleceği ile ilgili yaklaşımlar
14 Avrupa Birliği ve Türkiye de çevrenin geleceği ile ilgili yaklaşımlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aslan, O., Uluçınar Sağır, Ş. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283 -295.
2. Pelstring, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: the new environmental paradigm. Available: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm , erişim tarihi: 20.10.2010.
3. Kocataş, A (1992)Ekoloji-Çevre Biyolojisi. Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi. No:142 Ege Üniv. Matbaası
4. Keleş R (1997). İnsan Çevre Toplum İmge Kitabevi. Bursa.
5. Akman Y (2000). Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Tasarım Projesi 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533