DERS ADI

: ÇEVRE UYGULAMALARI VE PROJELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5519 ÇEVRE UYGULAMALARI VE PROJELERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL AYDIN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre eğitiminde deney ve proje tasarlama ve uygulamanın önemini fark etmelerini sağlamak ve öğrencilerin proje ve deney tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre öğretiminde projenin önemini anlayabilecekler,
2   Proje hazırlama ve deney yapma yöntemlerini öğrenip öğretim programıyla ilişkilendirebilecekler,
3   Proje hazırlama basamaklarına uygun proje hazırlayabilecekler,
4   Projede gerekli deneysel süreçleri uygulayabilecekler,
5   Sonuçları elde edip proje raporu haline getirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve dersle ilgili kaynaklar
2 Çevre eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
3 Proje ve müfredat ilişkisi
4 Proje geliştirme basamakları
5 Örnek proje incelemeleri
6 Proje için amaç belirleme ve projenin isimlendirilmesi
7 Gerekli deneysel süreçlerin tanımlanması
8 Ara Sınav
9 Deneysel veri toplama süreci
10 Deneysel veri toplama süreci
11 Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci
12 Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci
13 Proje raporu hazırlama
14 Öğrenci sunumları ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16-17:193-200

Uzun, N., Sağlam, N., VarnacıUzun, F. (2008): Yeşil Sınıf Modeline Dayalı Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesinin Çevre Bilinci ve Kalıcılığına Etkisi, Ege Eğitim Dergisi 2008 (9) 1: 59-74.

Brisk, M.A. (2000). Çevre dostu 1001 proje, öğrenciler için uygulamalı çevrecilik eğitimi, (Çev: Seniha Yavaş vd.), İstanbul: Beyaz Yayınları: 109.

Uzun, N. (2006). Altındağ İlçesi'nde çevre eğitimi: "yeşil sınıf" modeli, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yayın Organı "Çevre Sayısı", 8 (49), 14-15.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 2 15 30
2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13555525533
ÖK.23555525533
ÖK.33555525533
ÖK.43555525533
ÖK.53555525533