DERS ADI

: ÇOCUK VE SPOR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5527 ÇOCUK VE SPOR SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çocuk ve spor hakkında genel kavram ve görüşleri öğrenir. Çocuk antrenmanı, özellikleri ve fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olur. Çocukların gelişim özellikleri ve çocuklarda yetenek seçimi konularında temel bilgileri öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramları bilgisine sahip olma
2   Çocuk antrenmanının özelliklerini bilme
3   Çocuk antrenmanının fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olma
4   Çocukların gelişim özelliklerini bilme
5   Çocuklarda branşa göre yetenek seçimi konularında temel bilgilere sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
2 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
3 Çocuk gelişimi (Somatik, Motor, Duyusal, Sosyal, Ahlak)
4 Çocuk gelişim dönemleri
5 Çocuklarda hareket eğitimi
6 Çocuk antrenmanı
7 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
8 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite
9 Koordinatif özellikler
10 Kondisyonel özellikler
11 Çocuklarda antrenmanların özellikleri
12 Çocuklarda antrenmanların özellikleri
13 Çocuklarda yetenek seçimi
14 Çocuklarda yetenek seçimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Acar F.M, Antrenman Bilimi El Kitabı, Meta Basım, İzmir, 2001
2. Aydın B, Akbağ M, Tuzcuoğlu S, Yaycı L, Ağır M, Gelişim ve öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005
3. Erden M, Akman Y,. Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. 1995
4. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
Yardımcı kaynaklar:
1.Acar F.M, Futbolda Çocuk Ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir, 2000
2.Akgün N, Egzersiz Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1993
3.Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4.Weineck J, (Çev Editörü: T Bağırgan), Futbolda Kondisyon Antrenmanı, Spor Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, alan çalışması, Sunum, aktarma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

: Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Tasarım Projesi 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.54