DERS ADI

: ENGELLİ SPORCULARDA FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTM 5088 ENGELLİ SPORCULARDA FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SELNUR NARİN

Dersi Alan Birimler

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Özürlü rehabilitasyonunda sportif aktivitenin önemi, farklı özür gruplarında seçilebilecek sportif aktivite tiplerini, Dünya ve Türkiye örneklerini incelemek, fizyoterapistlerin organizasyondaki yerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özürlü tanımını yapar, terminoloji ve sınıflamaları bilir
2   Özürlülerde değerlendirme yöntemlerini uygular
3   Özürlülerde enerji tüketimini azaltmaya yönelik adaptif uygulamaları bilir
4   Farklı özürlü gruplarına uygun sportif aktiviteleri seçebilir
5   Türkiye ve İzmir deki özürlülere ilişkin sportif organizasyonları bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanım, terminoloji ve sınıflama
2 Özürlülerde değerlendirme ve spor seçimi
3 Özürlülerde enerji kullanımı ve adaptif uygulamalar
4 Tekerlekli sandalye kullanan özürlülerde spor
5 Kardiyopulmoner özürlülerde spor
6 Nöromuskuloskeletal özürlülerde spor
7 Ortopedik özürlülerde spor
8 Obezitede spor
9 Görme özürlülerde spor
10 Özürlüler ve olimpiyatlar
11 Özürlüler ve olimpiyatlar
12 İzmir, Türkiye'de sportif organizasyonlar
13 İzmir, Türkiye'de sportif organizasyonlar
14 Literatür tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: . Disability Sport-2nd Edition. Human Kinetics 2005. Karen P. DePauw.
Disability Sport and Recreation Resource Cooper Publishing Group; 3rd ed 2001.Michael J. Paciorek
Yardımcı kaynaklar: Disability Sport and Society,2009 Nigel Thomas, Andy Smith
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Adapted Physical Activity.The University of Alberta Press; 1 ed, 2004. Robert Steadward

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, uygulama, probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nihal.gelecek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 14 3 42
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.511