DERS ADI

: DİPLOMASİ ÇATIŞMA VE ÇÖZÜM SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5014 DİPLOMASİ ÇATIŞMA VE ÇÖZÜM SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere çeşitli çatışma türlerini ve bunları yönetmek, dönüştürmek ve mümkünse engellemek üzere geliştirilen politik stratejileri analiz etmek için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dersin temel amacıyla uyumlu olarak, çatışma tipolojilerine ve diplomatik veya inşacı çerçevede siyasi çözümlere ilişkin teorik yaklaşımların yanı sıra güncel örneklere yer verilecektir. Öğrencilerden iş yeri, okul, aile gibi ortamlardaki anlaşmazlık ve çatışmalarla mantıksal paralellikler kurmaları ve öğrendikleri teorik bilgileri çevrelerindeki bu çatışmaları yönetmede kullanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Disiplinde yaygın olarak kullanılan terim ve kavramları tanımak
2   Devletlerarası ve devlet-içi çatışmaları önlemeye, yönetmeye ve dönüştürmeye yönelik temel yaklaşımları tanımlamak
3   Çatışma çözümünde üçüncü tarafların (devletler, uluslararası örgütler, STKlar vb.) rollerini açıklamak
4   Çevresindeki çatışmalara ilişkin analitik düşünme becerisi sergilemek ve anlamlı çözümler getirecek arka plana sahip olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Çatışma Çözümünü Anlamak Miall et al., s. 65-91.
3 Disiplindeki Temel Kavramlar Miall et al., s. 5-38.
4 Çatışma Çözümüne Yaklaşımlar Wallensteen, s. 33-57.
5 Devletlerarası Çatışmaların Çözümü Wallensteen, s. 87-127.
6 Kalıcı Barış ve Güvenlik Toplulukları Kupchan, s.1-55.
7 İç Savaşlarda Çatışma Çözümü Wallensteen, s. 131-159.
8 Vize Sınavı
9 Devlet Oluşumu Çatışmalarında Çatışma Çözümü Wallensteen, s. 163-196.
10 Çatışma Kompleksleri ve Çatışma Çözümü Wallensteen, s. 203-227.
11 Uzlaşma Bart-Tal ve Bennick, s. 11-37.
12 Geçiş Dönemi Adaleti Villa-Vicencio, s. 67-95.
13 Çatışma Çözümünde Birleşmiş Milletler'in Yeri Wallensteen, s. 231-258.
14 Dönem Tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hugh Miall, Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Polity Press, 2000.
2. Peter Wallensteen, Understanding Conflict Resolution: War, Peace and Global System, Sage 2002.
3. Charles, A. Kupchan, How Enemies Become Friends: The Sources of Stable Peace, Princeton University Press, 2010.
4. Chadwick F. Alger, The UN System: A Reference Handbook, ABC-Clio, 2006.
5. Daniel Bar-Tal and Gemma H. Bennink, The Nature of Reconciliation as an Outcome and Process , Yaacov Bar-Siman-Tov, From Conflict Resolution to Reconciliation, Oxford, 2004.
6. Charles Villa-Vicencio, Erik Doxtader, Pieces of the Puzzle: Keywords on Reconciliation and Transitional Justice, Institute for Justice and Reconciliation, 2004.
Yardımcı kaynaklar daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sınıf içi tartışma
Ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + YYC * 0.40 + YYS* 0.30
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + YYC * 0.40 + BUT* 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler ders planında belirtilen konuyla ilgili tartışma yürütmeye hazır olarak derse gelmelidirler.
2. Hazırlanacak ödevler şu kriterlere göre değerlendirilecektir: Seçilen teorik çerçevenin uygunluğu, araştırmanın niteliği (kullanılan kaynaklar, teorik çerçevenin ele alınan vakaya uygulanabilirliği vs.) ve akademik etik.
3. Öğrenciler sınavlarda derste ele alınan tüm konu ve malzemeden sorumlu olacak; açık, yerinde, tutarlı yanıtlar vereceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders öğretim üyesinin teorik tartışmaları aktardığı seminerler ve öğretim üyesi tarafından önceden belirlenen vakalar üzerine sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Öğrenciler, öğretim üyesinin de onayıyla seçtikleri konular/örnekler üzerine, uygun buldukları teorik perspektif ışığında ödevler hazırlayacaklardır. Ders planında belirtilen zorunlu okumaların yanında, öğretim üyesinin yönlendireceği ek kaynaklara da başvurulmalı ve ders dışı araştırmalar yapılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulacaktır

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45