DERS ADI

: İŞİTME CİHAZLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 6035 İŞİTME CİHAZLARI SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Odyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Doktora

Dersin Amacı

İşitme amplifikasyon sistemleri hakkında ileri düzeyde bilgileri edinmek ve işitme cihazları kullanarak işitme rehabilitasyonu uygulamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşitme cihazı seçimi ve ayarlanmasında kullanılan tüm adımları tanımlayabilme.
2   Dijital işitme cihazlarının tüm bölümlerinin fonksiyonlarını açıklayabilme.
3   İşitme cihazı stillerini bilmek ve ayırma.
4   Kulak kalıpları ve fonksiyonlarını tanımlayabilme.
5   İşitme cihazlarının işlevi ve çeşitlerini tanımlayabilme
6   Lineer ve nonlineer amplifikasyon sistemleri hakkında bilgi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme cihazı seçim kriterleri
2 İşitme cihazı ayarlama süreci
3 İşitme cihazı ayarlama süreci
4 İşitme cihazı tipleri
5 Dijital işitme cihazları ve işlevleri
6 İleri düzeyde dijital işitme cihazları komponentleri
7 İleri düzey kulak kalıbı modelleri
8 Kulak kalıbı modelleri ve fonksiyonları
9 Lineer amplifikasyon sistemleri
10 Nonlineer amplifikasyon sistemleri
11 Odyolojik test araçlarının ileri düzey enstrümantasyonu
12 İşitme cihazı değerlendirme envanterleri
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II 2002
4) Çakır N. Otolaringoloji, Baş ve Boyun Cerrahisi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1996.
5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003.
6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004
7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
8) Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
9) Scott-Brown s Adult Audiology, Sixth Edition
10) Hearing Aids, Harvey Dillon, Second Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 5 25
Sunum Hazırlama 5 5 25
Kitap Okuma 5 3 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.145
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.6554