DERS ADI

: GERİATRİK ODYOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 6038 GERİATRİK ODYOLOJİ ZORUNLU 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Odyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Doktora

Dersin Amacı

Geriatrik işitme ve denge bozukluklarıyla ilgili bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Odyolojik testler kullanılarak geriatrik popülasyonda işitme kaybının derecesi ve türünü belirlemek
2   Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini yapabilmek.
3   Otoakustik emisyon testini yapabilmek.
4   Akustik refleks testini yorumlayabilmek
5   Konuşma odyometrisi testini uygulayabilmek.
6   Saf ses odyometri, akustik immitansmetri ve otoakustik emisyon testlerini yorumlayabilmek
7   İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları testini yapabilmek.
8   Geriatrik popülasyon için işitsel rehabilitasyon planlamak ve gerçekleştirmek.
9   Geriatrik populasyon için vestibuler rehabilitasyon planmak ve gerçekleştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geriatrik Hastalarda Klinik Yaklaşım
2 Muayene
3 Ömür, Hayattan Beklentiler ve Yaşam Kalitesi
4 Geriatrik Odyolojiye Giriş
5 İşitme Sistemi ve Yaşlanma
6 Vestibüler Sistem ve Yaşlanma
7 Serumen Etkileri
8 Amplifikaasyon ve Geriatrik Hasta
9 Presbiakuzi, Periferik Patoloji
10 İşitsel Merkezi Yollar
11 Yaşlılarda Tinnitus, Emeklilerde İşitmenin Korunması
12 Yaşlılarda Çoklu Sensoryel İşitme azalması: Değerlendirme ve Tedavi
13 Yaşlılar için İşitme ve Vestibüler Yakınma Taraması
14 Düşmeler ve önlenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Textbook of Hearing Aid Amplification: Technical and Clinical Considerations. Robert E. Sandlin Singular2.baskı 2000
2. Audiology: Diagnosis. Ross J. Roeser, Michael Valente, Holly Hosford-Dunn.Thieme2000
3. Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Alessandro Martini, S. Dafydd G. Stephens.Informa Health Care 2003
4. Audiology: Treatment. Michael Valente, Holly Hosford-Dunn, Ross J. RoeserThieme2000
5. Aural Rehabilitation: Serving Children and Adults. Raymond H. Hull Cengage Learning,2001
6. Hearing Aids: Standards. Options, and Limitations, Michael Valente Thieme 2002
7. Introduction to Audiology. Frederick N. Martin Allyn & Bacon 2005
8. Postür, Denge ve Yürüme Bozuklukları. Yakup Sarıca Türk Nöroloji Derneği Yürüme ve Denge Bozuklukları Çalışma Grubu Yayınları 2008
9. Vertigo And Dizziness: Common Complaints. Thomas Brandt Marianne Dieterich Michael Strupp Springer-Verlag London Limited 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Öğrenci Sunumları 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.14545
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.545
ÖK.645
ÖK.7545
ÖK.8554
ÖK.955