DERS ADI

: TİNNİTUS TANI VE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 6039 TİNNİTUS TANI VE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Odyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Doktora

Dersin Amacı

Tinnitus tanı ve tedavisine yönelik bilgi ve deneyimi geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tinnituslu hastaların odyolojik tetkiklerini yapabilme.
2   Tinnituslu hastaların piskometrik değerlendirmelerini yapabilme.
3   Tinnituslu hastaların terapi planlamasını ve terapisini yürütebilme.
4   Tinnitus terapisinin etkinliğini yönetebilme.
5   İşitme kayıplarının gürültüyle ilişkisini değelendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tinnitusun tanımı
2 Tinnitusun epidemiyolojisi
3 Tinnitusun nörofizyolojik modeli ve düşük ses töleransı
4 Tinnitusun nörofizyolojik modelinin gelişimi
5 Tinnitusun habilitasyon mekanizması ve tinnitus retraining terapinin nörofizyolojik temelleri
6 Tinnitus retiraining terapi (TRT): kiliniğe adaptasyon modeli
7 Farklı terapi yöntemlerinin başlıca tedavi kategorileri
8 Önlem
9 Seçilmiş tinnitus terapi tekniklerine bakış
10 Yaşlı hastalarda tinnitus
11 Emekli yetişkinlerde işitmenin korunması
12 Hiperakuzi ve tinnitusta tedavinin medikal yeterliliği
13 Piskolojik tedavi
14 Genel bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Otoacoustic Emissions: Clinical Applications. Martin S. Robinette, Theodore J. Glattke.Thieme New York. 3rd edition 2007
2 Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Alessandro Martini, S. Dafydd G. Stephens. Informa Health Care 2003
3 Audiology: Treatment. Michael Valente, Holly Hosford-Dunn, Ross J. Roeser Thieme 2000
4 Ototoxıcıty Peter S. Roland. John A. Rutka Bc Decker Inc 2004
5 Active Processes And Otoacoustic Emissions İn Hearing. Geoffrey A. Manley Richard R. Fay Arthur N. Popper Springer Science+Business Media, Llc 2008
6 Tinnitus Retraining Therapy. Pawel J. Jastreboff JonathanW. P. Hazell Cambridge University Press 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1455
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4455
ÖK.5455