DERS ADI

: KARDİYOPULMONER EGZERSİZ TESTLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 5033 KARDİYOPULMONER EGZERSİZ TESTLERİ SEÇMELİ 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye kardiyopulmoner egzersiz testlerini, protokollerini, uygulama alanlarını, uygulanımını ve sonuçlarını yorumlamayı öğretmek ve tartışmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kardiyopulmoner egzersiz testlerini bilir.
2   Kardiyopulmoner egzersiz testlerinde ventilatuar ve kardiyak değerlendirme yapar ve kayıt tutar.
3   Kardiyopulmoner egzersiz testlerinde ventilatuar ve kardiyak ve diğer ilgili parametreleri yorumlar.
4   Hastalıklara ve bireye özel kardiyopulmoner egzersiz test protokolü belirleyebilir ve uygulayabilir.
5   Kardiyopulmoner egzersiz test sonucunu yorumlayarak egzersiz reçetesi planlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Kardiyopulmoner egzersiz testleri - tanım, kapsam
3 Kardiyopulmoner egzersiz testlerinde uygulama kriterleri
4 Kardiyopulmoner egzersiz testlerine fizyolojik cevaplar-I
5 Kardiyopulmoner egzersiz testlerine fizyolojik cevaplar-II
6 Kardiyopulmoner egzersiz testleri (saha testleri) /(lab testleri)
7 Kardiyopulmoner egzersiz testleri (saha testleri) /(lab testleri)
8 Akciğer hastalıklarında kardiyopulmoner egzersiz testleri-I
9 Akciğer hastalıklarında kardiyopulmoner egzersiz testleri-II
10 Kardiyak hastalıklarda kardiyopulmoner egzersiz testleri-I
11 Kardiyak hastalıklarda kardiyopulmoner egzersiz testleri-II
12 Çocuklarda kardiyopulmoner egzersiz testlerinin uygulanması
13 Geriatrik bireylerde kardiyopulmoner egzersiz testlerinin uygulanması
14 Literatür tarama ve tartışma
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Krusen s Handbook Of Physıcal Medıcıne And Rehabılıtatıon Kattlee Fj, Smıllwell Gk, Lehmann Jf. 1982.
2.Therapeutic exercise foundations and techniques. Kisner C., Colby L.
3. Egzersiz tedavisinde temel prensipler ve yöntemler. Otman S.
4. Therapeutic exercise moving toward function. Hall CM., Brody LH.
5. Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork, Hillegas EA. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. WB Saunders Company. Philadelphia, 1994

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111