DERS ADI

: KANITA DAYALI KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 5030 KANITA DAYALI KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin kardiyo-pulmoner alanında yapılan araştırmaları inceleme ve bilimsel araştırma tekniklerini interaktif olarak yorumlama becerisini geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kardiyopulmoner alanı ile ilgili kanıta dayalı çalışmaları tanımlayabilir
2   Kardiyopulmoner alanı ile ilgili çalışmaları yorumlayabilir
3   Kardiyopulmoner alanı ile ilgili çalışmaların kanıt değerini değerlendirebilir
4   Kardiyopulmoner alanı ile ilgili proje hazırlayabilir
5   Kardiyopulmoner alanı ile ilgili proje sunabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıta dayalı kardiyopulmoner rehabilitasyonu ile ilgili temel kavran ve ilkeler
2 Makalelerin kanıtsal değerlerinin tanımlanması
3 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
4 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
5 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
6 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
7 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
8 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
9 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
10 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
11 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
12 Kardiyopulmoner fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilgili kanıta dayalı makale inceleme
13 Araştırma projesi hazırlama
14 Araştırma projesi hazırlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Rob Herbert, Gro Jamtvedt, Kåre Birger Hagen, Judy Mead. Practical Evidenced-Based Physiotherapy. 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51